Daihatsu Cuore: Het stotteren van Cuore U9

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850cc

He,
alvorens, ik weet dat het probleem al veel besproken is...

Mijn cuore U9, start prima, loopt prima, maar zodra ik vaart wil maken om in voegen begint hij als een gek te blokken en stotteren...
Ik weet dat het veel voorkomt, maar iedereen heeft het probleem met een warme motor, mijn doet het juist als die koud is!
Als het blokje koud is kom ik de snelweg niet meer op, en dat is verrekte hinderlijk...meestal is het dan (scheelt dan dat waar ik elke keer invoeg de strook doorloopt tot aan tankstation) even daar stoppen en wachten tot die warm is, en dan kan ik zonder problemen invoegen. Maar het probleem word alsmaar erger, nu heb ik al mijn luchtfilter schoongemaakt, maar dat hielp niet bepaald...en dan is er wel het tructje van de sproeiers aan de massa leggen, maar dan omzeil ik het probleem toch alleen en los ik het niet op?
Wat is nu de JUISTE methode en bied ook het vaakst de correcte oplossing?

mvg,
Paul


Bij voorbaad dank!

primaxyes

Geplaatst door primaxyes (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Dunya (0), 13 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem.
Ik heb dan een Cuore uit '92, autootje is dus al 18 jaar, en heeft nog maar net 78xxxx km gelopen.
Sinds een paar maanden begint die met kuren. Als ik de auto nu zou pakken, en een stuk zou rijden, hem weer uitdoen, en hem bijv. 5 min. later weer zou pakken, dan krijg ik het probleem. Of die nou warm of koud is, 't maakt hem geen donder uit, hij vertikt het dan gewoon, om normaal te rijden... Dan begint die ontiegelijk in te houden, en kan ik het gaspedaal vol in trappen, maar kan niet harden als 20 á 25 km per uur...
Ik moet het zelf nog doen, maar mijn automonteur zei dat het waarschijnlijk aan de carburateur zou liggen, nu zijn die nieuw vrij prijzig, en 2de hands zijn ze [haast]niet te krijgen, aangezien het een kwaaltje van die auto's schijnt te zijn...

cuore1994 (0), 13 jaar geleden

Hallo,
Ik sluit me aan bij bovenvermelde cuore-rijders. Helaas heb ik geen oplossing maar zelf ook het probleem.

Ik heb een cuore uit 1994 5-deurs. Ik ben er erg overigens erg blij mee.

STOTTEREN:
Het probleem is dat als ik van de 1 naar de 2 wil gaan stottert hij behoorlijk en als ik een bocht naar links maak ook. Naar rechts dus niet?! Het is zelfs zo dat in de bocht de koplampen en de ruitenwissers ook haperen. De ruitenwissers gaan schokkend op en neer en mijn koplampen gaan heel snel een paar x aan en uit. Trouwens de autoradio doet dan ook raar. Het lijkt wel of hij blijft hangen. Als ik de bocht voorbij ben en ik ga weer naar de 3 dan is het over.

WERKING RADIO/USB
Wat ik ook vreemd vind is dat ik (ik denk een soort kortsluiting) een nieuwe radio heb aangesloten, ging makkelijk omdat alles er al inzat. Als de auto stil staat doet hij het perfect maar als ik ga rijden geeft hij aan dat er "iets" warm is geworden, Het klopt, de radio is aan de zijkant warm maar de motor ook.?? Zou het helpen als ik de bedrading helemaal zou vernieuwen? Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad? Zo ja, wat is de oplossing.

Omdat mijn auto niet echt zuinig is denk ik dat ze al met die groene draadjes hebben gespeeld, zoals ik las in een vorig onderwerp.

Kan iemand helpen?

Groet

primaxyes (0), 13 jaar geleden

Ik denk dat er in jou geval toch ergens een los contactje zit, is het een 'gewone' radio, of eentje met een abominabel hoog vermogen? dus iets anders dan gewoon 4x45 watt piekvermogen?
Het gestotter, heb ik zo goed als opgelost, ik heb alles van mijn autochoke gesmeerd, en nieuwe bougies erin gezet, en zodra je merkt dat die gaat bokken, GAS LOS, en heel voorzichtig het gas weer in duwen, maar ook echt dat die heel langzaampjes optrek, dan blijkt het dat ik nergens last van heb, verder doet die het prima, ik had vanmorgen alleen een beetje een bagger probleem. ik starte um, en normaal als die aanslaat geef ik een beetje gas anders valt die weer uit, maar nu trapte ik perongeluk oppe rem, dus wat je verwacht, hij viel uit, ik probeerde um weer te starten...maar vergeet het maar, tornde 20 seconden, en dan is men accu leeg want die is in zeer slechte staat, naja, ik een maat gebeld en al snel arriveerde daar zijn Golf 1 uit '82. Startkabels erop, tijdje wachten, ik weer starten, maar was weer niet aan te krijgen...nouja, ff tijdje gewacht, nog een keer, maar nee hoor, het motortje wou niet aan. Dusja, dan maar weer over op de oude manier, terwijl ik het sleeptouw uit mijn vaders auto aant pakken was, duwde mijn maat de Cuore alvast richting Golf. Eenmaal het sleeptouw aan de golf vast weten te maken, kwam ik erachter dat mijn het oog van mijn vaders sleeptouw niet door het gat van men cuore paste, dusja, deze dan maar achter de balk gefrommeld. De golf die naar wat gesputter nog maar net aansloeg, reed voor me uit, met een mooie snelheid van 30kmph, liet ik in zen 2 de koppeling los, terwijl de Cuore een mooie neusduik maakt, begint het 3 pittertje een beetje te miepen, en naar een zeker eindje sloeg die ook nog aan, naja, langs de weg gestopt, sleepkabel eraf, en voorlopig dus maar niet uitgezet, want starten is niet een van zijn favourite dingen...Dat is dus in ieder geval goed gekomen, toen ging ik rijden, en toen ik bij het stoplicht de koppeling induwde en terug schakelde naar de 2, sloeg die gewoon af, dusja, koppeling los en hij rolde nog beetje uit en sloeg weer aan, gelukkig maar :)
Sinds dien geen problemen meer, maar ik ga morgen toch maar eens een nieuwe accu kopen...

Groet

primaxyes (0), 13 jaar geleden

De oplossing van het stotterprobleem (:
Het word niet veroorzaakt door je choke.
het is een kwestie van je carburateur helemaal schoon maken, en dan komt het goed ;)

rmantjes (0), 12 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem met mijn cuore van 1990 met het stotteren....alleen is het bij mij als hij koud is...hij verzuipt zeer snel en moet daarom als een opa rijden tot ie warn is en dan is het over...echter een oplossing heb ik niet eigenlijk...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.