SsangYong Korando: korando geen 4H-4L

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.9

mijn lampjes 4H-4L branden alle twee, maar hij staat in 2H.
en de schakelaar doet niets. wie kan hier iets mee????????

korando

Geplaatst door korando (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor SsangYong Korando? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

korando (0), 13 jaar geleden

dank je Musso53, ik heb maar een afspraak gemaakt bij de garage. heb de bedrading
zo veel mogelijk nagelopen, maar kan zo niets vinden.

korando (0), 13 jaar geleden

Ben naar de garage geweest, en die kwamen er niet uit!!
die zijde dat er verschillende sluitingen in zaten en dat ik maar naar de Ssangyong dealer moest gaan om hem uit te laten lezen.
Ja lekker is dat, die zijn er niet meer!

Musso53 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het uitlezen kan je eenvoudig zelf doen met een stukje draad. Op het forum van de SsangYong Club Nederland (www.ssangyong-club-nederland.nl) vind je de beschrijving hoe je dit moet doen. Even aanmelden en lezen.

korando (0), 13 jaar geleden

[quote=fordmonteurtje]http://www.nederland-web.nl/r/Ssang_yong...[/quote]
Dank je wel, jammer dat er niets bij Alkmaar in de buurt is.
maar kan je hem ook bij mercedes uit laten lezen? op de uitlees stekker staat ook een mercedes ster.

korando (0), 13 jaar geleden

[quote=Musso53]Het uitlezen kan je eenvoudig zelf doen met een stukje draad. Op het forum van de SsangYong Club Nederland (www.ssangyong-club-nederland.nl) vind je de beschrijving hoe je dit moet doen. Even aanmelden en lezen.[/quote]
Ja hoor heb het gevonden hoe je hem uitleest, en volgens mij is het de motor position sensor.
het valt niet mee om het goed te zie maar drie maal een lampje van één sec betekend motor position sensor defect.
nu nog weten waar dat ding zit en ik ben er. ga er wel mee naar de garage met de nieuwe wijsheden.
bedankt.

Musso53 (0) PRO, 13 jaar geleden

De sensor maakt deel uit van de schakelmotor. Hij lijkt op een ruitenwissermotor en zit op de achterkant van de tussenbak.

korando (0), 13 jaar geleden

[quote=Musso53]De sensor maakt deel uit van de schakelmotor. Hij lijkt op een ruitenwissermotor en zit op de achterkant van de tussenbak.[/quote]
dank je die ken ik!!

korando (0), 13 jaar geleden

Ja hoor het is opgelost, ik had hem uitgelezen en uitgelegd aan mijn garage dat de schakel motor sensor defect zou zijn. maar ze hebben de aansluit stekkers opengemaakt en goed schoon gemaakt, en ja hoor hij doet het weer.
dus de sensor was niet stuk maar had geen goede verbinding.
bedankt voor de reacties.
gr.martin

ps. als iemand het uitlees schema niet kan vindenn en wel wil hebben, kan ik hem je ook mailen.

korando (0), 13 jaar geleden

jammer het feest heeft maar één dag geduurd.
er zal toch een nieuw motortje in moeten, ze 4x4 word
ook te wijnig gebruikt dus na 13 jaar heeft hij ook geen zin meer.

weet iemand of je het motortje er zo in en uit kan halen zonder hem opnieuw af te moeten stellen?

jeep/snake (0), 13 jaar geleden

[quote=korando]jammer het feest heeft maar één dag geduurd.
er zal toch een nieuw motortje in moeten, ze 4x4 word
ook te wijnig gebruikt dus na 13 jaar heeft hij ook geen zin meer.

weet iemand of je het motortje er zo in en uit kan halen zonder hem opnieuw af te moeten stellen?[/quote]
hallo met jeep/snake als senor motor op de tussenbak is ( met driehoekig stekker vorm ) kun je deze zonder inlezen vervangen .
heb het zelf bij een korando gedaan loopt als eenzonnetje.

jeep/snake (0), 13 jaar geleden

als het een sensor op je tussenbak is met een driehoekige stekker aansluiting is ,kun je hem gewoon vervangen
sensor kost rond de 58 euro .
heb het zelf ook vervangen bij een korando werkje van niks

korando (0), 13 jaar geleden

[quote=jeep/snake]als het een sensor op je tussenbak is met een driehoekige stekker aansluiting is ,kun je hem gewoon vervangen
sensor kost rond de 58 euro .
heb het zelf ook vervangen bij een korando werkje van niks[/quote]
hierbij een foto van mijn schakel motor, achter de blauwen deksel zit de sensor toch??
[url=http://img833.imageshack.us/i/cimg3311s....][img]http://img833.imageshack.us/img833/7128/...[/img][/url]

korando (0), 13 jaar geleden

[quote=jeep/snake]als het een sensor op je tussenbak is met een driehoekige stekker aansluiting is ,kun je hem gewoon vervangen
sensor kost rond de 58 euro .
heb het zelf ook vervangen bij een korando werkje van niks[/quote]
ja nu weet ik het, de blauwe deksen is de sensor!!
al het begin is moeilijk. heb hem uit elkaar gehaald, en een aantal slagen gegeven en
toen begon het motortje spontaan te draaien. toen weer gemonteerd en proef gereden en alles werkt.

iedereen bedankt en dit verhaal zou op slot kunnen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Korando of stel zelf een nieuwe vraag.