Peugeot 106: Natte automat alleen bij bestuurderskant

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

wie kan mij helpen aan het volgende probleem!! altijd als het geregend heeft heeft mijn auto altijd bij de bestuurdeskant altijd een zeik natte automat.weet niet waar het water vandaan komt.heb al gekeken of het misschien aan de auto-antenne ligt.de auto heeft wel een schuifdak maar kan daar niets aan zien wat fout kan zijn.

robertino42

Geplaatst door robertino42 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Toch zul je langer tijd moeten nemen om de oorzaak op te sporen eventueel na het verwijderen van diverse onderdelen om beter zicht te krijgen. Waterlekkage kan erg lastig zijn om te vinden. Mogelijke oorzaken: inderdaad het schuifdak, voorruit, portierrubber, afdichting achter de portierbekleding, ontbrekende bodemstop of schutbord-stop, antenne-voet (meestal staat er dan ook water in het binnenlichtglaasje) .....om maar een paar oorzaken te noemen.

Pieterb1 (0), 13 jaar geleden

Ik heb ook een 106, en heb in het verleden ook nogal wat water in de auto gehad.
Bij mij kwam het achter de kunststof schermen langs in de achterwielkasten naar binnen.
Ter hoogte van de vloer van de koffer is de beplating achter dit scherm doorgeroest en loopt het opspattende water naar binnen.
Dit is echter aan de binnenzijde in de koffer niet te zien aangezien hier nog weer beplating voor zit.
Bij het remmen loopt het water dan onder de achterbank door en komt zo bij de matten terecht.
Ik heb toen aan beide zijden de schermen verwijderd, doorgeroeste deel gelast en de hele wielkast getectyleerd en de schermen weer gemonteerd.
Nadien nooit weer last van water in de auto gehad.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.