Suzuki Baleno: overvloedige waterlekkage

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Help ! Wie kan mij tips geven over de plotselinge wateroverlast achter de voorstoelen, onder de achterbank en in de kofferruimte op de plaats van het reservewiel van de baleno hachback van mijn schoondochter, ik heb inmiddels de vloerbedekking en beschermkappen los en de rubber afdichtdoppen verwijderd zodat al het water weg kan, ook heb ik kranten voor de vochtopname onder de vloerbedekking gestopt, helaas kan ik na veel speurwerk nog geen oorzaak vinden waar het water vandaan komt, wie heeft tips zodat mijn schoondochter en kleinzoon weer veilig de weg op kunnen zonder dat alle ramen beslagen zijn en er gevaar is voor kortsluiting.
bij voorbaat dank,
een zeer bezorgde Opa en Oma

willemvutter

Geplaatst door willemvutter (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

BEASTY (0) PRO, 13 jaar geleden

de bekleding verwijderen en binnenzijde even goed laten drogen (kachel)
evt iemand in de kofferruimte laten zitten en een ander persoon de auto laten natspuiten met een waterslang. evt wat zeepwater gebruiken.
achterlicht afdichting, achterkleprubber kan lekken. als de auto achterschade gehad heeft kan de lasnaad soms ook water doorlaten.

johan 56 (0), 13 jaar geleden

Ik meen dat er achter de binnenbekleding bij de achterwielen overdrukklepjes zijn om de luchtdruk tijdens het rijden te laten ontsnappen.
Soms komt er wat vuil tussen of breekt het klepje af en dan kan er ook water naar binnen gezogen tijdens een regenbui. Vooral als er met open raam gereden wordt.

willemvutter (0), 13 jaar geleden

Beste johan 56 en BEASTY,
Hartelijk dank voor jullie adviezen.
Het was inderdaad dat ik na verwijdering van alle kunstof beplating aan de binnenzijde rechts achter nabij het acherlicht een lekspoor van water zag, met het advies van de waterslang er op was al vrij simpel vat te stellen dat inderdaad de overdrukklep aan de bovenzijde er veel water binnenstroomde, na demontage van de achterbumper heb ik de kunstoffen klep eruitgehaald en schoon en droog gemaakt en rondom afgekit en opnieuw gemonteerd, na droging van de kit opnieuw de waterslang erop, er bleek nu slechts enkele druppels naar binnen te komen, dit zal vermoedelijk komen door de slappe klep die een klein beetje open staat, als blijkt dat deze opnieuw gaat lekken zal ik de overdrukklep vervangen, tot nu toe is de baleno droog, nogmaals veel dank voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.