Suzuki Swift: Geen vonk, startproblemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo allemaal,

Mijn broer heeft sinds een aantal maanden de bovenstaande auto.
Alleen een paar weken geleden, toen we even naar de super waren geweest,
starte de auto ineens niet meer, hij sloeg niet aan, startmotor draaide mooi rond.
Even de motorkap open en kijken, ineens starte het gekke ding weer.
Dag later zelfde probleem....En nu helemaal niet meer aanslaan
Ik heb vonken getest door de bougie uit het blok te draaien en tegen de massa aan de houden,
toen proberen te starten.Geen vonk
Voor alle zekerheid heb ik mn natte vinger (haha) in de hoofdkabel van de bobine te gestopt,
Geen opdonder.
Ook vanaf de bobine getest, geen vonk.
Veel navraag gedaan, en heb verschillende suggesties gehoord, bobine en verdeler (verdelerkap is reeds vervangen), waarvan de
verdeler het meest.
Maar zou dan de bobine het niet gewoon moeten doen als de verdeler naar zn gootje is?
Ik hoop op jullie reacties,

Bvd,

Boredtc

boredtc

Geplaatst door boredtc (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je op de bobinekabel al geen vonk hebt, heeft het niets te maken met de verdelerkap of rotor.
Ofwel computer krijgt geen stroom dan wel toerentalgever defect.
Heb je een motorlampje? Gaat dat aan bij kontakt aan? Staat er 12 volt op 1 van de aansluitpennen bij de injector(s)?

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

distributie niet kapot??krukassensor??

boredtc (0), 13 jaar geleden

Motorlampje gaat aan bij contact.
Hoe kan je het verklaren dat als er geen vonk is, dat het met de injectoren te maken heeft?
Staat dat in verband met elkaar?
Krukassensor heb ik idd vaker gehoort...hoe kan ik dit checken meten?
Hoe kan ik de bobine checken of deze defect is? (de waarden kan ik nergens vinden namelijk...)

Bedankt voor de snelle reacties mensen, toppie!

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Voeding voor de bobine en de injectors komt vaak van hetzelfde punt, vandaar de vraag.

Als je een bougie er uit draait: is die droog of zeiknat?
Bij zeiknat werkt de injectie wel, maar de bobine niet.
Bij kurkdroog heb je geen vonk en ook geen brandstof. Dat is meestal de toerentalsensor (krukaspositiesensor).

boredtc (0), 12 jaar geleden

Ik was dit onderwerp totaal vergeten en het is inderdaad spijtig dat ik geen oplossing geplaatst heb.
Dankzij de mailing van problemcar hierbij de oplossing;

Het bleek achteraf dat de de kabelboom die verbinding maakt met de stekker die op de computer zit, soms geen goede verbinding maakte.
Dit is tevens vastgesteld door de opel dealer, terwijl de suzuki dealer niets kon vinden...ironisch

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.