Mercedes-Benz 312: niet starten van mercedes sprinter 312 D

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 312 D

motor gaat rond, maar start niet, er komt diesel op de injectoren, krukas sensor reeds vervangen, stopcontact op de diesel pomp reeds vervangen, levert nog niets op. heb ook van een andere sprinter de ECU geprobeerd en de voorgloei relais, maar nog steeds geen resultaat.
Met start gas draait hij even, maar vanaf men stopt met inspuiten valt hij weer stil,

Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,
Michael

mvankuyk

Geplaatst door mvankuyk (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

een van de stekker op de injectoren los/slecht contact??

mvankuyk (0) PRO, 13 jaar geleden

beste, dit is een gewone diesel, met conventionele injectoren. geen cdi

mvg

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

lekke verstuiver?

conan (0) PRO, 13 jaar geleden

Goedemiddag,

Heb je ook foutcodes?
De brandsstofpomp van deze wagens gaan wel eens kapot.

Groet conan

ReneFcG (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat nog wel eens voor wil komen is dat de stekkerverbindingen tussen de brandstofpomp en het ECU gecorrodeerd raken. Deze bevinden zich in een zwart zakje dat meestal ergens is opgehangen in de buurt van het gloeirelais. Als je de kabelboom van de brandstofpomp volgt kom je hem ook vanzelf tegen. Succes dr mit zal ik maar zeggen.

autobedrijfmuis (0) PRO, 13 jaar geleden

slechte massa punten wil ook nog wel eens voorkomen bij deze types, succes.

CorMB (0) PRO, 13 jaar geleden

Rene, wat bedoel je met slechte massapunten ?
Ik zit met hetzelfde probleem, motor houdt er zomaar mee op, ABS-lampje blijft branden. ABD lampje bedoel ik

mvankuyk (0) PRO, 10 jaar geleden

computter was stuk, nieuwe geplaatst en ok

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.