Peugeot 306: Auto hikt/slaat af bij warm worden, net onder 70 graden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Goedemorgen,

Ik heb een maand geleden een peugeot 306 break uit 2000 gekocht met een 1.6 benzine motor met nog geen 100.000 op de teller.
Een heerlijke auto, alleen vertoond hij een (vervelend) kwaaltje.
Wanneer de auto koud is start hij perfect en loopt goed. Er is alleen een punt (net onder 70graden) bij het warm worden dat de moter even stottert. Wanneer je rijdt op dat moment voel je een schok. Maar met stilstaan voor een verkeerslicht op dat moment slaat de moter af. Daarna is het opnieuw starten (met wat gas bij) en hij loopt weer. Daarna is het probleem voorbij, en wordt hij moeiteloos warm en loopt prima.

Gezien het iedere keer rond dezelfde temperatuur is, neem ik aan de de bougies, kabels etc niet de oorzaak zijn. Zelf denk ik aan een sensor of iets dergelijks, maar heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken (geen ervaring met een 306)

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft, of bruikbare tips.

Groet, Remco

remco

Geplaatst door remco (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

ik zou beginnen met de temperatuursensor eens goed te bekijken,en dan vooral de waardes in opwarmfase.
Jou beredenering van de (bougie)kabels ben ik het niet helemaal mee eens. Juist bij warme motoren gaan de bougiekabels problemen vertonen. spray eens bij warme motor wat water (plantenspuit) over de ontstekingsdelen,gaat de motor nu slechter lopen??

remco (0), 9 jaar geleden

erg laat; maar voor de volledigheid; is gesloten.
Was de koelvloeistof temp. sensor.

auto inmiddels verkocht

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Beter bijna 4 jaar te laat dan helemaal niets .Worden anderen ook weer mee geholpen .

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.