Audi A4-Avant: probleem na tuning

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

na het chiptunen van mijn audi a4 1.8 turbo heb ik een probleem met starten .het rare is dat het alleen gebeurt bij een half uurtje stil gestaan te hebben en dan weer starten. wacht ik langer start hij wel.

gasklep probleem? wie heeft hier ervering mee of weet een oplossing

bvd peter

peteraudia4

Geplaatst door peteraudia4 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem onmiddelijk gekomen na de tuning? Of pas een tijd later?
Als je de motor warm afzet en onmiddellijk weer probeert te starten: wat gebeurt er dan?

Kan aan de chiptuning liggen (te veel of te weinig startverrijking bij die temperatuur van de motor) of een defect ergens.
Misschien geeft de koelwater temperatuur sensor niet helemaal correct aan.

peteraudia4 (0), 13 jaar geleden

het probleem begon de zelfde dag (toeval) uitzetten en gelijk starten gaat wel.. bij uitlezen geen storing. (anwb)morgen nog even zelf uitlezen op de zaak

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem aan de tuner voorgelegd? Wat zegt die?

Ik zou haast zeggen, probeer het weer met de standaard software.

Er is een simpele manier om te bewijzen dat het mengsel bij die start na een half uur niet goed is.
Namelijk door een 4-gas test te doen bij warme motor na een half uur stil staan. Kan elk apk-station voor je doen.
Komt er niets op de tester (geen CO, Co2, HC) dan wordt er geen brandstof ingespoten.
Komt er alleen HC dan wordt er wel ingespoten, maar is er geen vonk.
Komt er wel CO, Co2 een hele hoop HC dan is het mengsel op dat moment te rijk.

peteraudia4 (0), 13 jaar geleden

probleem waarschijnlijk op gelost .bij niet starten bij warme motor na een half uur, heb ik de stekker van de sensor in het gasklephuis los gemaakt en hij starten gelijk .even een nieuwe sensor bestellen.

puur toeval na tuning of niet ?

peteraudia4 (0), 13 jaar geleden

na veel inspanning toch maar even na een ander tuner gegaan, XXX. werd gelijk geholpen data uit gelezen en er zaten veel fouten in de software . solderen van de chip was ook niet echt top. martin heeft de chip op nieuw gesoldeerd en een goede software geinstaleerd .XXX kon de sofyware gewoon via de obd instaleren ( wat volgens xxxxx niet kon) probleem opgelost .
tip ga naar een goede tuner daar voorkom je problemen mee laat je goed informeren

Hans4040 (340) PRO, 13 jaar geleden

[b]Tekst aangepast, namen noemen draagt niet bij tot de oplossing van een probleem

Moderator[/b]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.