Fiat Punto: fiat punto 2000 loopt warm bij stationair draaien

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200cc

ik heb een Fiat Punto bouwjaar 2000, 1200cc benzine.

Sinds kort heb ik het probleem dat na 5 min. starten van de motor de koeling warm loopt.
Ttz. na 5 min start de ventilator van de radiator en wanneer ik stil sta, bv aan het rode licht, gaat de temperatuurindicator branden.
wanneer ik gewoon rij gaat het lampje weer uit. Ik heb het niveau van de koelvloeistof nagekeken, wat bij gevuld. Blijkbaar was dat niet nodig, want
bij stationair draaien is bij het opwarmen van de motor de overtollige koelvloeistof terug uit het reservoir over gelopen.
Kan het zijn dat de waterpomp defect is?

Laat het maar weten.

Lieven (particulier)

Geplaatst door Lieven (particulier) (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

PsyKootje (0), 13 jaar geleden

Het zou de waterpomp kunnen zijn, rij er niet te lang mee door want voor je het weet ligt je koppakking eruit. Dit gebeurt nogal snel bij die punto's .
Heb het zelf ook een paar keer gehad, de kachel werd niet warm meer ,waterpomp vervangen (daar lag het volgens de garage aan) en kachel ontlucht .Een week later stond ik langs de weg met de koppakking eruit.
Met een bravo heb ik een kapotte waterpomp gehad, voor een stoplicht begon hij ineens te roken en hij reageerde bijna niet meer op het gas.Langs de weg geduwd en de anwb gebeld .Bleek dat de waterpomp kapot was en daardoor de koppakking eruit en onherstelbare schade aan de motor.
Dus rij er niet te lang mee door.

brianvhorssen (0), 13 jaar geleden

de termostaat vervangen en klaar is een veel voor komend probleem maar je kunt de termostaat er van te voren even uithalen de slang terug plaatsen en zonder thermostaat even kijken of die warm loopt
mvg brian

PsyKootje (0), 10 jaar geleden

Koppacking kapot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.