Algemeen: Achterloop heftruck dixie ,batt met gedist.water vullen?

Ik moet een elek. clark nakijken.De cellen staan droog.Op de gele stoppen staat chloride.Mag ik er strijkijzer water indoen omdat ik denk dat er gewoon reklame op de stop staatDe lader geeft 49 Volt en is ok.

De student

Geplaatst door De student (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

accu wordt naar mij weten inderdaad met gedestileerd water gevult
gewoon water werkt ook maar de accu gaat dan eerder kapot omdat de kalk op de lood platen komt en de amperage wat hij kan leveren drastisch naar beneden gaat

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

chloride staat er niet op voor jan met de korte achternaam, gewoon dat er in doen

erik007 (0), 13 jaar geleden

chloride is dat niet gewoon het merk van de batterij
denk dat je beter een bedrijf kan opbellen die heftrucks onderhoud

De student (0), 13 jaar geleden

Na zoeken van chloride kwam ik terecht bij javel.Er is wel een firma van batt die chloride noemt.Bij nader bekijken staat er in de O een logo.Er is nu gedemineraliseerd water in(5 L).De echte lader (50 A) gaat in malfunction.De batt gaf nog 19 V .Ik laadt ze nu op met 2 A op met 27 V.Morgen meet ik het zuur na met de refractometer.Er zijn zijn van die laders die luchtbellen in het elektroliet blazen zodat het zwavel zich beter mengt met het water.

E.T.Wiersum (0), 13 jaar geleden

Chloride is de merknaam van een ooit veel verkochte tractie-batterij. De lader wil wel eens weigeren als de batterij te diep ontladen is.Dan moet de veiligheidsschakelaar in de kast ( indien aanwezig ) opnieuw ingeschakeld te worden.oorzaak kan ook sluiting in een cel zijn waardoor de veiligheid in werking treedt.Bijvullen idd met gedemineraliseerd of gedestilleerd water. Cloride heet nu Exide. Kijk voor gegevens en nadere vragen op internet. Vr. gr. Tjaart.

De student (0), 13 jaar geleden

De lader 50 Amp is veel te zwaar.Het water borrelt erboven uit.Vermoedelijk zal er ook wel electroliet weg zijn .Mijn refractometer meet alleen de laadtoestand van de batt.Verslapt mijn elektroliet niet door het overkoken.Of zie ik het verkeerd.Hij moet maar 1 uur werken en dan mag hij ru(oe)sten.De spanning die ik nu meet is 22 Volt.In malle is er een bedrijf met duizenden batterijen.Er staat ook zo'n groot toestel dat laad en ontlaad.Ik dacht dat het diende voor C-batterijen.Toch bedankt voor de info.

sjaak10918 (0) PRO, 13 jaar geleden

als je de accu vult met (gedemineraleerd) water en je gaat dan laden, stijgt het vloeistofnivo en gaat ie idd overborrellen.
Normaal vul je gedemineraliseerd water bij als de accu is opgeladen. Bij een "lege" accu zit een deel van de vloeistof in de platen, bij het laden komt die vloeistof weer uit de platen en stijgt dus het vloeistofnivo "uit zichzelf" , dus door het laden. Vul je de accu dus bij voor het lasden, zal hij idd gaan overstromen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.