Corvette C4 1972: geen remdruk na vervangen hoofdremcilinder.

Bouwjaar: 1972, Brandstof: Benzine

eigenaar heeft hoofdremcilinder vervangen en krijgt nu geen druppel olie meer uit de vier wielcilinders.
Moet hier specifiek iets ontlucht worden?

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Corvette C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Zijn de ontluchtingsnippels niet verstopt ?

Even de nippels eruit draaien dan even met een lasdraadje in het gat prikken en de nippels zelf ook even doorblazen of prikken.

Dan ontluchten, begin rechts achter dan links achter dan rechts voor en dan links voor.

Suc6 Gr. Harry

P.S. de remslangen kunnen ook nog dicht zitten, indien dat zo is gewoon vervangen.

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Komt er wel remolie uit de hoofdremcilindernippels?

jhl (0) PRO, 13 jaar geleden

ik moet er zelf nog naar toe. Je weet hoe dat gaat, ze komen je dat vragen zonder dat je de wagen gezien hebt. Die staan meestal in een loods ergens. Vandaar mijn vraag alvorens er naar te kijken.
Ik hou jullie op de hoogte

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Straks zit het probleem niet eens in de hoofdremcilinder zelf...........
Je geeft het zelf aan, ga eerst zelf even kijken voordat je achter het forum kruipt.

jhl (0) PRO, 13 jaar geleden

probleem was wel degelijk hoofdremcilinder marcel. Anders zou ik het niet op het forum gooien. Hoofdremcilinder liep leeg in vat erachter.
Maar nu komt er nergens nog olie uit

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Het vat erachter..... dat is de rembekrachtiger. staat die niet vol met rem olie? waarschijnlijk ook nog het membraam lek.
Goed, eerst checken of uberhaupt wekl de goede hoofdremcilinder is gebruikt! Daar heb je ook nog verschillende lengtes pennen in namelijk.
4 wielcilinders? deze heeft rondom schijven! en ook nog eens klauwen met 4 zuigers..... en die zitten ook heel erg vaak vast...
Goed, eerst maar eens kijken of de rempot goed wil ontluchten, dus de leidingen op de hoofdrempomp loshalen en deze eerst ontluchten, dus kijken of je daar vloeistof krijgt. dan remleidingen er weer in, en nu de klauwen alle 4 openen, houdt het nivo in de pot goed in de gaten. Makkelijkst is natuurlijk met een verversings apparaat, houdt je en mooi druk, en goed nivo, maar daar zal wel geen lucht en geen stroom zijn. na dat je het nivo hebt zien zakken, alle 4 dicjt, en nu dus eerst rechts achter, dan links achter etc etc.. En nu maar hopen dat de klauwen niet vast zitten......

gr

Peco Power

jhl (0) PRO, 13 jaar geleden

kon op de "nederlandse" naam niet komen van de rembekrachtiger........................... bij ons in t "vlaams" is dat een servo.

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

idd, hier ook wel, net als bij jullie roestvrijstaal inox heet.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Corvette C4 of stel zelf een nieuwe vraag.