Opel Corsa: Ruitenwisserstoring Corsa C

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.3Cdti

Hoi,

Sinds kort doet m'n ruitenwisser raar in de intervalstand. Is begonnen met geratel van de RWmotor.
Toch werken de 2 andere snelheden normaal ttz, ze stoppen op elke positie war je ze uitschakelt.
Dit op zich is niet écht storend, de intervalstand gaat in 3 stappen omhoog dat stoort wel..

Iemand een idee wat het kan zijn, relais of motor?

Alvast bedankt!!!!!

Groetjes,

Werner

WernerC

Geplaatst door WernerC (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

WernerC (0), 13 jaar geleden

Nog geen replies? Damn, ziet er niet goed uit dan.

Lejo61 (0), 13 jaar geleden

Hoi Werner,

Ik heb sinds 2 weken hetzelfde probleem bij m'n Nissan Primera.Het zit in de motor waar een mechanisch schakelaartje zit die ervoor zorgt dat de wisser pas stopt als de wis-cycles weer rond is, oftewel de wissers weer in de beginstand staan. Ik weet dat iemand wel eens zo'n motor heeft geopereerd, maar dan moet je een aantal popnageltjes weg slijpen zodat je bij de contacten kunt komen. Die persoon kon het toen repareren. ik kan echter de site niet meer vinden waar dat stond. En als het niet lukt dan wordt het een andere motor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,

Lejo

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Dit probleem kan zowel in de motor zelf als in de wisserhendel als in de wisserrelais zitten.

Kijk naar deze 3 onderdelen.

Willem

Lejo61 (0), 13 jaar geleden

Bij mij is het iig zo dat als ik stevig op het kunstof kapje druk waar de voedings stekker in gaat , het kapje dat met popnagels vast zit en waarschijnlijk het schakelaartje achter zit, alles wel normaal werkt. Electrische aansluitngen doorgemeten tijdens het aandrukken gaf geen verschil in de metingen.
Misschien iets om uit te proberen.

Groetjes,

Lejo

Krekeltje_Astra (0), 13 jaar geleden

Hoi,

Heb ook zo iets gehad met mijn corsa c en nadien kon ik de wissers zelfs niet meer uit zetten.
Bij mij lag het aan de sleepcontacten van de RW-motor die bepalen namelijk wanneer deze einde positie is.
Als de gelijders die de sleepcontacten moeten volgen 0.5 mm links of rechts gegaan zijn ten opzichte van de sleep banen krijg je dit. (slecht contact)
omdat je wissers bij stand 3 sneller gaan missen ze al een stukje van de sleepbaan.
De oplossing bij mij was de RW-motor te demonteren het plaatje dat vast zit met klinknagels verwijderen (klinknagels uitboren)
dan zie je een tandwieltje van plastic met de sleepbanen en het plaatje dat dan los gehaald is bevat de sleepcontacten.
Nu moet je ervoor zorgen dat de sleepcontacten zo juist mogelijk op de sleepbanen terecht komen. (dit door een heel klein beetje de sleepcontacten te plooien)

Zo heb ik het toen opgelost en dit is ruim 2jaar geleden
En alles werkt nog perfect.

Kim

WernerC (0), 13 jaar geleden

Morgenavond ga ik met de bovenstaande tips de reden uitvlooien en hopelijk kan ik vrijdag dan melden dat het euvel verholpen is.
Alvast bedankt voor de tips!!!

Groeten,

Werner

frans.vermeulen (0), 13 jaar geleden

Hallo luitjes, ik heb het volgende probleempje: Nadat mijn corsa 1.1 van bouwjaar 99 was uitgelijnd bleek het stuur scheef te staan, toen ik hier over reclameerde moest ik een nieuwe afspraak maken, doordat ik al lang had gewacht was ik het aardig zat en ben bij die toko vertrokken, ik dacht het zelf wel even te fixen. Thuisgekomen realiseerde ik mij dat de airbag er af moet, om kort te gaan" wie weet hoe ik deze veilig moet verwijderen om bij de stuurnaaf te komen ?" Het lijkt mij namelijk echt schrikken als zo'n ding onverwacht plof zegt.
Gr. Frans

WernerC (0), 13 jaar geleden

Hoi iedereen,

De oplossing was inderdaad de post van krekeltje.
Als vrij handige leek de klus op een uurtje geklaard.

Iedereen bedankt!!!

Groeten Werner

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.