Opel Astra: Foutcode P1405 & P0607

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: X16XEL

Hallo allemaal,

Ik had een 2 tal vragen eigenlijk, ik heb dus met een op-com kabel de auto uitgelezen omdat er van de week ineens mijn MM lampje ging branden en daar kwamen de volgende storing codes uit:

P1405 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position
(00) - Not present

P0607 - Knock Control Module; Replace Electronic Control Unit (ECU)
(00) - Not present

Betekend dit nu dat de egr klep en de ECU kapot is of kapot gaat of kan ik deze schoonmaken?

En waar kan ik in Opel tis2000 zien wat de foutcodes betekenen?

Alvast erg bedankt

proximuss

Geplaatst door proximuss (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

proximuss (0), 13 jaar geleden

Heeft iemand voor mij al een tip wat er precies aan de hand is en wat ik nu het beste kan doen?

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Code's wissen en eerst maar eens afwachten of deze überhaupt wel weer terugkomen............

proximuss (0), 13 jaar geleden

Code P0607 heb ik nu voor de 2de keer gewist.
Wat betekend die precies? ECU kapot of is er iets met de klop sensor ofzo?
Ik zal wel zien wanneer het lampje weer gaat branden. Tot nu toe gaat het goed.
Bedankt alvast!
Grtjes

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

code zegt: Klopregel module kapot, deze zit verwerkt in de motorcomputer.

Deze gaan inderdaad wel eens kapot.


Wat doet een Klopregelmodule.

Deze zorgt ervoor dat de motor niet gaat pingelen, daar een automotor ernstig kan beschadigen van pingelen.


Pingelen is niets meer dan een verkeerde ontstkings afstelling waardoor de zuigers gaan kantelen in de cilinderbussen.

Als er storing in de Klopregel module voordoet zal de motor draaien op Veilige modus.


TIP: Begin eens met een andere klopsensor, deze moet wel EXACT op juiste aanhaalmoment worden gemonteerd.



Willem

proximuss (0), 13 jaar geleden

Ik ben dus naar de opel dealer geweest en die zeiden 2 dingen dat het eerst aan het olie niveau kan liggen (maar die was goed) en een software update. Nu hebben ze nieuwe software geladen en heb ze nog niet terug gezien.
Die EGR klep ga ik maar schoonmaken, maar als die nog vaker terug komt dan ga ik die wel vervangen.
En weet iemand misschien nog waar ik die foutcodes in tis200 kan vinden?
Alvast bedankt!

proximuss (0), 8 jaar geleden

Oplossing: nieuwe software

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.