Mercedes-Benz C-Klasse: differentieel/keering

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

hallo
ik heb een c220 diesel en nu lekt de differentieel, volgens mij is er een keering lek.
de vraag is dan ook kan ik dit zelf oplossen, of kan ik de differentieel zelf vervangen.
mvg alex

alex1968

Geplaatst door alex1968 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

autobedrijf van breugel (0) PRO, 13 jaar geleden

keeringen zijn gewoon te vervangen.
even kijken welke er lekt, waarschijnlijk die van in ingaande as.

groetjes
Bart

Pieterb1 (0), 13 jaar geleden

Als je een beetje kan sleutelen, is het zelf te doen.
De bouten van de aandrijfassen zitten meestal wel met loctite vast, dus goed passende (torx)doppen gebruiken.
Volgens mij zit aan de bovenzijde van het dif ook een boutje, moet je aan de bovenzijde op de tast even zoeken en met een sleuteltje loshalen.
Let op het gewicht van het geheel, dat is meer dan je denkt (krik eronder, en gecontroleerd laten zakken).
Voor je het deksel demonteerd, blaas hem dan even met de hogedruk af (met een goede ontvetter), dat sleuteld iets makkelijker.
Eerst zorgen dat je via de onderste plug zoveel mogelijk de oude olie eruit laat lopen, anders komt bij demontage van het deksel alles in één keer eruit.
Er zitten aan beide assen een klip, die je er af kan trekken.
Let op dat je per zijde demonteert, keerring vervangt en weer monteert, en dan pas de andere zijde.
Deksel nadien voorzien van blue-siliconen pasta en vastschroeven.
Olie erin tot de overloop, en dan alles weer monteren.
ps. wel beide keerringen vervangen.

Die van mij heeft nadien geen druppel meer laten vallen.

Succes.

Roger10 (0), 13 jaar geleden

Ik heb van mijn 190d de oliekeering van het kardanas vervangen,kardanas losmaken dan de middenste moer van de flens losdraaien, flens wegnemen keerring eruit trekken doormiddel van bv schroefje intedraaien en nieuwe keering voorzichtig inkloppen met bv een dopsleutel van dezelde diameter als de keerring ,dan de flens terug plaatsen met een nieuwe moer en op het juiste koppel aandraaien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.