Suzuki Baleno: Reservesleutel in combinatie met startonderbreking

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste forumleden,

Sinds enkele dagen is mijn vriendin in bezit van een Suzuki Baleno Sport 1.6 uit 1998.
Echt technische problemen hebben we niet, maar we lopen wel tegen een mogelijk probleem aan.

De auto is verkocht met 1 originele sleutel, voorzien van een startonderbrekings chip wat momenteel prima werkt.
De verkopende partij geeft aan de andere sleutel niet te hebben / kwijt te zijn geraakt.
Voor de zekerheid wil mijn vriendin tevens een 2e sleutel laten maken als reserve, je weet immers nooit.

Nu is het probleem dat volgens de handleiding zijn beide originele sleutels ooit geleverd met een identificatie/registratie code. Deze code is nodig om een nieuwe sleutel, voorzien van een chip voor de startonderbreking, te programmeren.

Is het ondanks het ontbreken / niet weten van deze identificatie code toch mogelijk voor een dealer een nieuwe reservesleutel te regelen ?

Ik verneem graag reactie van diegenen die weten hoe zoiets zit

Rob

coberg

Geplaatst door coberg (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

BEASTY (0) PRO, 13 jaar geleden

Je kan bij de dealer een sleutel bestellen en laten programeren.
Alleen als het een import auto is kan dit problemen geven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.