Renault Espace: Soms spontaan uitvallen motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo,

mijn Espace vertoont het volgende probleem:
na soms 10, maar soms ook meer dan 100 km houdt de motor plotseling in; als je gas blijft houden, komt er een soms een luide knal uit de uitlaat. Meestal kun je daarna gewoon weer starten en verder rijden, totdat het probleem zich opnieuw manifesteert.
Ook gebeurt het dat de motor direct na het starten, weer uitvalt en krijg je hem daarna niet meer aan: het lijkt of hij wel wat wil, maar aanslaan doent hij niet.
Na uitlezen is duidelijk dat het een ontstekingsprobleem is: circuit bobine 1-4 geeft storingsmelding, maar soms is tevens circuit bobine 2-3 gestoord.
Alle 4 bobines zijn vernieuwd, maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Wie herkent dit probleem?
Zou het een ECU kunnen zijn?
Naar mijn idee zit het ergens in de aansturing van die bobinecircuit, maar welke componenten het zouden kunnen zijn, weet ik niet (ik heb geen schema's).

jan91

Geplaatst door jan91 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

frankofiel (0) PRO, 13 jaar geleden

bougies?

jan91 (0), 11 jaar geleden

Na heel veel geprobeerd te hebben (nieuwe ECU etc.) bleef het probleem (weliswaar nog steeds sporadisch) aanwezig en heb ik uiteindelijk de auto maar verkocht.

jan91 (0), 11 jaar geleden

Auto is uiteindelijk maar verkocht (jammer maar helaas)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.