Renault Laguna: koppeling zwaar - Laguna 1.6 16V met 346 dkm

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16V

Hallo,

Mijn Laguna 1.6 16V op LPG heeft ruim 347 dkm gelopen en loopt nog als een zonnetje! De koppeling gaat alleen wat zwaar. Hij koppelt goed, komt ook goed weer terug, maar er zit een zwaar punt in, daar schiet hij dan doorheen en koppelt dan prima.
Ik heb er dit jaar ook weer een caravan mee getrokken en megaveel meegenomen, geen probleem (qua koppeling althans, motorpower laat dan te wensen over).

Is de drukgroep versleten? Ik heb de auto gekocht op 142 dkm en nog nooit de koppeling vervangen. Is het aan te raden de hele set te vervangen? Kan ik waarschijnlijk zelf doen, ik ben alleen bang dat de LPG-delen in de weg zitten en als ik slangen/koppelingen moet loshalen na zoveel km's breekt er vast wat af.

Gr. Jan Kees

peugeot304coupe

Geplaatst door peugeot304coupe (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

ja dat zal in de koppeling zitten en ja altijd de complete boel vervangen.

groetjes jan.

peugeot304coupe (0), 11 jaar geleden

Late reactie natuurlijk, maar ik heb de koppeling en drukgroep vervangen. Was wel een hele klus, voor de 1e keer zoiets gedaan, en alles op de grond zonder brug. Dus hefmiddelen gebruiken was niet mogelijk. Toch gelukt en wat was het schrikken toen ik de 1e keer de koppeling in trapte! Dat ging veel te licht! Ik dacht dat de koppelingsvork in het koppelingshuis los lag. Maar niets was minder waar, hij koppelde en reed weer als een nieuwe! Fantastisch gewoon.

jan T (10) PRO, 11 jaar geleden

nou jan dan heb jij een aardig klusje achter de rug zeker nu je het op de grond gedaan hebt maar het resultaat mag er zijn dus je hebt wel eer van je werk.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.