SsangYong Rexton: lichten en verlichting gaan kapot

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2700 TOD

De lichten springen constant en zijn allemaal al vervangen, zowel voor als achter, ook stoplichten zelfs ook de verlichting van de knoppen in het midden van het dashboard. Volgens mijn garagist is de alternator gecontroleerd en is die OK. Weet iemand wat het dan nog zou kunnen zijn?

jem

Geplaatst door jem (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor SsangYong Rexton? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoe hoog is de laadspanning dan van de dynamo?

Musso53 (0) PRO, 13 jaar geleden

Controleer de verbinding van de rail in de zekeringkast en de accu en de aansluiting op de + pool van de accu. Aan de ene kant van de rail is de dynamo aangesloten, aan de andere kant de accu. Door slecht contact kan de boordspanning behoorlijk oplopen.

jem (0), 13 jaar geleden

Het gaat om een Rodius SV270

jem (0), 13 jaar geleden

[quote=moderator]Hoe hoog is de laadspanning dan van de dynamo?[/quote]
Ik weet de laadspanning niet precies. Er zijn een lichte (80 ampère dacht ik) en een zware (110 ampère dacht ik) die kunnen ingebouwd worden in die Rodius. Mijn wagen heeft de zware versie. De GPS is uitgerust met een voltmeter. Die duidt 12.5 volt aan bij stilstaande motor. Bij draaiende motor stijgt de spanning tot 14.5 volt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Rexton of stel zelf een nieuwe vraag.