Suzuki Baleno: homokineet vervangen geluid niet weg

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Wie kan mij helpen?

Ik heb een baleno waarvan ik een knakkend geluid hoor als ik scherp naar links stuur terwijl ik gas geef. (niet als ik het gas los laat of in zijn vrij).

Ik heb de homokineet vervangen aan de linker wielzeide, maar dit heeft totaal geen effect gehad. Zou ik ook de homokineet aan de versnellingsbak zeide moeten vervangen?

heindegroot

Geplaatst door heindegroot (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ruud10657 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je een nieuwe of een gebruikte (sloop) gemonteerd?
Heb je ook gevoelt of er wel speling in die homokneet zat?
Is het niet je rechter kant die je hoort?

heindegroot (0), 13 jaar geleden

Het was een nieuwe, en ik voelde ongeveer evenveel speling op deze als op de oude. (maar dit was heel weinig)

De auto is op de (noorse) apk afgekeurd vanwege de linker aandrijfas.....
Het geluid komt echt van links, maar of het van de wielkant of bak kant komt hoor ik niet.

Ruud10657 (0) PRO, 13 jaar geleden

Dan moet je toch duidelijk speling voelen op de binneste homokneet als het de buitenste niet is. Die speling is het ergste als je hem onder een hoek houd en dan beide stukken tov elkaar heen en weer draaid.

DEFLO (0) PRO, 13 jaar geleden

links afdraaien is de rechter kant vervangen en omgekeerd rechts is linker vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.