Volkswagen Polo: Motor draait wel slaat niet aan

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

De motor wil niet starten. Heb geen vonk op de bougies. De rotor, stroomverdeelkap en bougies heb ik vervangen.
Zou het misschien de Hall-gever kunnen zijn? Zo ja, hoe kan ik daarachter komen? Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar ongeveer
twee a drie weken voordat de motor niet meer wilde starten, liep die al schokkerig. Vooral tussen de 2000-3000 toeren leek het soms alsof die
een hoop kracht verloor. Als ik het gaspedaal helemaal intrapte liep de motor prima.

bill_rulez

Geplaatst door bill_rulez (50) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

trek de stekker van de stroom verdeler.
deze heeft drie draadjes.
op de buitenste moeten plus en min zijn.
als dat zo is dan is dat inorde.
doe dan een draadje in de middelste en maak de bobine kabel los bij de verdeelkap.
houd deze 4 mm vanaf de massa en tik dan met de middelste draadje tegen massa.
auto staat heel de tijd op contact.
als er dan een vonk komt is de hall voeler de oorzaak.
vonkt hij niet dan is de bobine stuk.

groetjes jan.

bill_rulez (50), 13 jaar geleden

Bedankt Jan! ik ga er nu meteen mee aan de slag.

bill_rulez (50), 13 jaar geleden

Moet ik daadwerkelijk een vonk zien? Of vonken de bougies? Al ik het draadje op de massa hou hoor ik dit geluid:

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=Bys4WCg8I...[/yt]

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hendrik,

Je moet de bobine kabel bij de verdeelkap los halen en deze kabel ( aansluiting ) vlak voor een massa houden, als je nu met je draadje tegen de massa tikt, moet de bobine kabel een vonk geven, dus niet op de manier zoals je nu doet..

bill_rulez (50), 13 jaar geleden

Zo heb ik het ook gedaan. Buiten beeld (van het filmpje) ligt de bobine kabel 4mm van het blok (massa). De kabel heb ik van de verdelerkap afghaald. Er kwam geen vonk van die kabel op het moment dat ik het draadtje tegen de massa hield. Kan ik nu concluderen dat de bobine stuk is?

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

ja als je wel plus en min heb dan is de bobine stuk.
je zou op de bobine nog effe de spanning en de masa kunnen controleren.


groetjes jan.

bill_rulez (50), 13 jaar geleden

Had een plus en een min. Nogmaals geprobeerd of ik een vonk kreeg uit de bobine kabel. Nee.
Nieuwe bobine gekocht en gemonteerd. Starten, lopen! Bedankt voor jullie hulp!

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

nou hendrik dat is mooi om telezen en zo heb je het toch voor elkaar gekregen en daar ging het toch maar om.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.