Suzuki Samurai: vrijloopnaven

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

mij 4 wiel aandrijving werkt niet
heb de 4 wiel aandrijving aangezet vrijloopnaaf unlock en de tussenas naar voor wil dan niet draaien volgens mij is dat goed
kan het zijn als ik hem op lock zet dat er door de vorst iets vast zit zodat hij niet aangedreven wordt of is er een ander probleempje


gr. jan

langen50

Geplaatst door langen50 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Samurai? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

erik007 (0), 13 jaar geleden

op unlock zijn je wielen los van de aan drijfas
op lock moeten ze dus verbonden zijn
controleren doe je zo
tussen bak in 2wd vrijloop naven op unlock
dan moet je de as kunnen draaien
naven op lock dan kan je de as niet draaien beetje speling mag
naven op unlock tussen bak op 4wd kanje de as niet draaien beetje speling mag
tussenbak in 4wd naven op lock een voor wiel de lucht in dan mag je dat wiel niet rond kunnen draaien
kan dat wel eerst kijken naar de vrijloop naven kunnen soms vast gaan zitten door jaren niet gebruiken
er zit een bus in die heen weer gaat die moet aan gedrukt worden met een veer die kan lam worden
naven vervangen is dan de beste optie

langen50 (0), 13 jaar geleden

kan ik hem ook vast zetten dus altijd lock en in de auto op 2 wd dan draaien de assen wel mee maar ik zit bijna altijd op niet verharde wegen en het beetje brandstof extra neem ik voor lief

gr. jan

langen50 (0), 13 jaar geleden

erik bedankt 1 kant zat vast los gemaakt en hij doet het weer als piet en griet

gr. jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Samurai of stel zelf een nieuwe vraag.