Renault Megane Classic: raar startprobleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCi Euro 2000

Het volgende probleem doet zich voor

Na 1 nacht te hebben stilgestaan wilde de startmotor niet rond draaien
Dus spanningsmeter gepakt en deze erop gezet
waarde 12,4 volt nu op contact gezet gloeibougies gaan werken waarde 11,6 volt ook prima
vervolgens draai ik de sleutel om dan gaat de complete verlichting van het dashboard uit en de waarde zakte naar 0,2 volt
duhh dus denk ik accu defect ( ook het klokje had zichzelf gereset )
niks is minder waar naar 4 keer de zelfde test te doen ging de startmotor bij de 5de keer gewoon ineens draaien spanning ging naar 10,2 volt en de wagen sloeg aan

waar moet ik hem dit nu in zoeken want dit is nu al de 3de ochtend achter elkaar dat dit gebeurd ( en soms ook naar 8 uur stil te hebben gestaan )

Serge07

Geplaatst door Serge07 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Heino4267 (110), 13 jaar geleden

- massakabel tussen motorblok en carrosserie defect? Als hij weer niet start sluit je één startkabel aan tussen een blank deel op het motorblok en de carrosserie. Start de auto dan wel, dan is de massakabel van het motorblok niet goed.
- of de startmotor is defect: anker heeft mogelijk kortsluiting. Afhankelijk van de stand van het anker heb je de sluiting-stand of niet.

Serge07 (0), 13 jaar geleden

Ok we gaan het morgen eens bekijken zal laten weten wat mijn bevinding zijn

bedankt alvast

mistermaniac (0), 13 jaar geleden

Als je direct op de accu meet, en de waarde zakt naar 0,2 volt, vergeet dan de accu maar.

Serge07 (0), 13 jaar geleden

Hmm gestart vanmorgen en je raad het al geen probleem
damn heb de massa nagekeken die is prima
Nu kan ik alleen maar wachten dat de startmotor op het sluitingspunt komt
ik ga er maar vanuit dat dat de boosdoener is

Serge07 (0), 11 jaar geleden

ok deze wagen is reeds verkocht

probleem is niet meer terug gekomen in de tijd dat hij hem nog had

bedankt voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.