Renault Laguna: Kachel wordt warm maar niet heet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v. 79kw bg0a/bg0l/bg3l mot.k4m 01-2001 t/m 0

hallo ,

Ik heb een probleem met de verwarming in mijn Laguna.
De kachel wordt wel warm maar niet heet.
Ik heb volledige Climat Control.

Al getest en gecontroleerd:

CC op automaat wordt wel warm maar niet heet zelfs niet als je de temp 26 graden kiest.
CC op manual, temp op max gezet maar wordt wel warm maar niet heet.
Controle koelvloeistof gedaan, ff halve liter toegevoegd.
Geen lekkages.
Bij stationair toerental ook geen temperatuur verhoging bij instellen op maximaal.

Laatst op weg van Schiphol naar huis. 1,5 uur heeft de climat control geprobeerd om de 21 graden te halen die ik ingesteld had.
Maar aanjager heeft de hele reis op volle speed gestaan.

Wel ff helder, het is NIET koud in de auto.

graag advies mensen

gr Stefan

ginnegabber

Geplaatst door ginnegabber (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Wat geeft de temp meter op dashbord aan? Staat deze ongeveer onder het middelste streepje of veel lager?
Dan even aan beide waterslagen voelen die door schutbord gaan. Worden deze beide warm? Of is er eentje koud?

ginnegabber (0), 13 jaar geleden

Temp meter staat net boven het eerste streepje. normaal dichterbij het tweede streepje.
als ik de ClimatControl dan op volle temp zet (26 graden), en hij begint te blazen dan zie ik de meter zakken tot op het eerste streepje.
misschien heb je zo beter e info

ginnegabber (0), 13 jaar geleden

Ps ik zal morgen even de twee slangen controleren die het schutbord ingaan. ik kreeg een tip maar weet niet of het iets is, ontluchten via de nippels.
van laag naar hoog maar aangezien ik niet weet waar die nippels zitten en mijn renault dialisys niet meer werkt ken ik het ook niet meer opzoeken.

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Bij koud weer mag de temp best iets terug lopen. Als de wijzer van de temp meter beweegt is het water al 70 graden of meer.
Ik wacht even of je aangeeft of de slangen warm worden. Maar als er eentje wel warm wordt is waarschijnlijk de kachel radiateur verstopt. Ook kan het aan de ecc liggen, dat de mengklep niet meer werkt. Maar dan is het meestal maar aan een kant niet goed.

ginnegabber (0), 12 jaar geleden

Hey Safrane,

Klopt slang in wordt warm. Slang uit niet.
Koel systeem leeg laten lopen. kwam in totaal 1,5 koelvloeistof uit.
Thermostaat was kapot. Vast gesmolten in het thermostaat huis.

Bij aanschaf is distributieriem vervangen + de waterpomp. Ik schat dat de beun niet de moeite heeft genomen om het koelsysteem te ontluchten.
Waar zou anders de koelvloeistof gebleven zijn???

Dus alles vervangen, opnieuw gevuld met koelvloeistof. 2,5 uur met ontluchten bezig geweest.
Auto nu sinds 2 jaar binnen 5 minuten op bedrijfstemperatuur en kachel bloedheet.

Thx voor de tips.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.