Mercedes-Benz E-Klasse: Start problemen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: E 280 4matic

MB start niet meer. Lijkt bij eerste startpoging dat de auto niet op alle cyl. loopt. Bij tweede poging blijft hij doorstarten maar slaat niet aan. Heb vooraf wel vaker het probleem gehad dat hij niet "trekt" en op veel te lage toeren overschakeld(automaat). Als ik dan stopte en opnieuw starte was het meestal weer goed. Echter de laatste dagen leek het erop alsof hij geen vermogen heeft, en nu zelfs niets meer. Garage houder die olielek aan koeler en afgelopen multiriem heeft hersteld heeft computer test laten doen, merkt de monteur meteen op dat het weleens het electrische gedeelte van het contactslot zou kunnen zijn, dan is het spanningsverhaal op div. onderdelen niet goed, hij kon geen storing uitmeten, maar het was ook niet bij een MB dealer. Lees op de site ook iets van luchtmassa meter probleem zou dit ook van toepassing kunnen zijn? Help !

deremise

Geplaatst door deremise (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Oorzaken zijn legio en het lange doorrijden met het probleem maakt het er ook niet beter op.
Luchtmassameter, slechte bouhie/bobine, verstopte katalysator/uitlaat, defecte sensor (koelvloeistoftemperatuur en/of lambdasonde).

Als je na de 1e startpoging - waarbij de motor niet op alle cylinders loopt - de bougies bekijkt, zijn deze dan vet/nat?

deremise (0), 13 jaar geleden

Ga kijken hoe of de bougies zijn.
Heb verder gesnuffeld op de site en heb een electrisch probleem gevonden dat ik ook heb gehad voordat de MB het helemaal begaf. Spiels en ramen die het één dag wel doen nadat ik, met de auto op contact de zekering eruit haal en terug plaats, en daarna weer in de storing terug valt. Daar was het electrische gedeelte van het contactslot het euvel. Het schijnt het "hart "van de electrische aansturing te zijn.
Alvast bedankt van de eerste tip Old Ford, kom er op terug, en sta uiteraard open voor nieuwe suggesties na overleg.

deremise (0), 13 jaar geleden

Volgens de monteur is de bezine toevoer goed. Bij de uitlezing, niet bij een MB dealer computer, geeft hij geen foutmelding aan. Vandaar dat de desbetreffende die uitleest denkt aan een probleem voor het elec. gedeelte van het contactslot.

deremise (0), 13 jaar geleden

Hallo,
Hebben de auto aan de praat gekregen, misschien ook deels door vervangeing van de benzinefilter te wijden, hier heb ik geen wetenschap van was er niet bij. Daarna stekker van LMM los en vast, uiteindelijk vervanger gehaald goede deal, kon hem nl. terugbrengen indien... En jawel de auto loopt als nooit te voren.
Blijf alleen nog klooien met de elek. spiegels. Werken enkele dagen wel dan weer stuk...

Bedankt voor je reactie.. Grt John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.