Suzuki Vitara: Elektrische buitenspiegels doen het nieten

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 JLX Injectie

goeie dag

Ik heb een vraagje, spiegels werken niet.
alle zekeringen aan de stuurzijde zijn in orde maar als ik de schakelaar op links of rechts zet en de schakelaar aan de zijkanten of de boven als onderzijde druk, blijven de spiegels gewoon staan en bewegen niet.
wie kan mij helpen.

waar kan ik deze vinden,

ernaco

Geplaatst door ernaco (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

johan 56 (0), 13 jaar geleden

Geoxideerde massaverbindingen misschien?

ernaco (0), 13 jaar geleden

waar kan ik die massaverbinding vinden

johan 56 (0), 13 jaar geleden

De min pool van de accu en de andere kant van die kabel, ergens aan het motorblok of de versnellingsbak.
Loshalen, voorzichtig schoonborstelen met een staalborstel en ingevet met vaseline weer terugmonteren.

ernaco (0), 13 jaar geleden

beste Johan,

Ik heb de minpool gecotroleerd en daar is niets mis mee een hele goede aarding van de accu naar het chassis en het motorblok.
Gecontroleerd schoon gemaakt vaseline er op en naar gemeten met mutimeter.

johan 56 (0), 13 jaar geleden

Tja, dan kun je nog eens meten of er bij de stekkers van de spiegels ook massa en spanning is. Die zullen wel achter de deurbekleding zitten.
Je kunt natuurlijk ook eerst bij die schakelaar meten of hij wel spanning ontvangt/doorgeeft.
Eventueel kun je met een snoertje rechtstreeks een kort moment spanning vanaf de accu op de stekker van de spiegel zetten en kijken of ie dan wel reageert.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.