Peugeot 206: koppaking vervangen ??? hoe constateren ?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

motor draaide niet stationair en had verlies van koelvloeistof uit het expantievat. moest dit steeds bijvullen. ik had geen witte rook of olie in het expantievat . Diagnose bij peugout was : defekte koppakking. de persoon in kwest had een test gedaan waar ik niet bij was. Auto is binnen geweest en de koppakking is vervangen alsook de distributie riem. Veiligheidshalve hebben ze ook een injecteur vervangen ( ik had er 6 maand geleden reeds 4 vervangen. Maar kom ... Auto klaar dus rijden maar . auto rijdt goed , op het eerste zicht geen gebreken al hoor ik binnenin toch precies ergens water stromen ( geluid hoorbaar binnenin de auto ) . NA een week na controle blijkt het expantievat leeg te zijn en ligt er onder de bestuurdersmat een dikke plas water. Nu mijn vraag . Hoe kan ik zien of de koppakking is vervangen ? , de riem , dat zie ik duidelijk. ik begin al stilaan te geloven dat deze NIET is vervangen want het waterverlies is niet opgelost. Moet wel zeggen dat alle temperaturen , verwarming en dergelijk normaal functioneren. maar ik maak me toch zorgen . om en bij de XXXXX euro is zwaar geld. Graag een reactie van een kenner.

cdadanny

Geplaatst door cdadanny (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

terug gaan
je hebt garantie op de reparatie die is uitgevoerd
laat het bedrijf het probleem maar oplossen

het is moeilijk te zien van buiten
maar zaken waardoor je het kunt zien zijn
kit bij de thermostaathuis
daarvlakbij kun je misschien een stuk van de koppakking zien
de rand waar de kop zit mag dus absoluut geen lekkage vertonen deze zou afgedaan dienen te zijn

als je weet hoe je moet kijken is het makkelijk maar om zo even uit te leggen hoe en wat is een andere verhaal

verder weet ik niet waar het waterverlies vandaan komt
je zegt bestuurdersmat is nat
maar is het kvs of is het water/vocht van buiten
in het eerste geval moet het een diepe geur hebben
als dit zo is dan is de kvs slang of de kachelradiateur in de auto lek

als dit nu blijkt te zijn komt er weer eens zoveel bij
maar je geluk is dat je zegt dat hun hebben gezegt dat koelsysteem in orde is en geen probleem meer is
nu blijkt de auto toch kvs te lekken binnen een week
dus zullen ze je zeker tegenmoet moeten komen

Highway (65) PRO, 10 jaar geleden

Reported Gisteren 23:34
Forum » Topic » Post Peugeot » koppaking vervangen ??? hoe constateren ? » Post #846162
Report by cdadanny
bij deze auto hebben we de koppakking laten vervangen teven revisie van de motor. hiermee waren alle problemen meteen opgelost .
Zaak gesloten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.