Toyota Yaris: toerental omhoog

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 VVti

Bij mij gaat zo nu en dan tijdens het schakelen het toerental omhoog en geeft dan een jankend geluid.
Eerst dacht dat het door mij kwam, omdat ik voor deze auto in een diesel reed maar dat blijkt niet zo te zijn.
Na enig testen is het ook zo dat ik wanneer zeg maar bij 3000 toeren de voet van het gaspendaal haal, het zo kan zijn dat het toerental kortstondig kan oplopen naar 3500 toeren.
Ik herhaal het is niet altijd maar toch wel regelmatig en storend.
Garage kan geen oplossing vinden.
wie herkend dit probleem?
vr gr
fr

fring

Geplaatst door fring (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

robbie f (0) PRO, 13 jaar geleden

hey hallo

dit is een product eigenschap zo ver ik weet. dit is er voor om het overschakelen van de versnelling te versoepelen. zie het als een stukje tussen gas. volgens mij heeft het te maken met de dual vvti die er in zit en die iets trager reageert op het gaspedaal wegens mileu etc.
rij anders eens met een zelfde type auto met de zelfde motor. je zult zien dat die het ook doet

mvg robbie f

fring (0), 13 jaar geleden

Dank voor je reactie robbie.
Bij de garage was geen sluitend antwoord op dit probleem, deze reactie die je nu geeft kwan wel tersprake.
ik zou ook nog een testrit in een andere vergelijkbare auto maken.
vraag blijft dan:
is hier iets aan te doen computer technisch (bijstellen?)
ook wat ik vreemd vind is dat het niet altijd gebeurd.
fr

robbie f (0) PRO, 13 jaar geleden

hey hallo

dat het niet altijd gebeurt komt door je stand van je gaspedaal. probeer eens voor je gaat schakelen en gas pedaal een iets eerder te lichten dan normaal gesproken. je zult zien dat dit erg veel baat heeft. er is niks van bij te stellen helaas, dit is echt een product eigenschap. ik als monteur vondt het in het begin een zeer akelige motor om mee te rijden want hij trekt niet lekker op en is heel zenuwachtig op het gas. en na meerdere keren met zo'n type auto gereden te hebben ging het steeds beter. de meeste klachten en storingen komen vanuit een mileu technische oplossing. fijne kerst gewenst en vergelijk het eens met die andere auto

mvg robbie f

hclomp (0), 8 jaar geleden

Wel een beetje late reactie, maar ik rij sinds 2 weken met een yaris 2010, en die heeft daar ook wat last van.Mijnandere yaris van 2003 had dat probleem niet
Zal de raad van Robbie opvolgen, en het gaspendaal wat eerder loslaten
Groeten Herman

hclomp (0), 8 jaar geleden

dit was meer bedoeld als een bedankje naar Rob.
Maar het lijkt ,dat je daar niet op zit te wachten.
Maar ik hoor graag een betere oplossing
En voor het persoonlijke contact ,ga ik wel naar mijn vrouw

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.