Daihatsu Cuore: Slecht lopen en slecht warm starten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850 injectie handgesch

Mijn Cuore vertoont de laatste weken kuren... Koude start geen enkel probleem, maar vervolgens loopt de motor (ook als ie warm wordt) vaak slecht, en stottert bij het optrekken. Als top haarlt ie amper de 90 of 100. Stationair loopt ie echter wel goed.

Tevens is een warme start ( na een paar minuten tot een kwartier te hebben stilgestaan) vaak een ramp, en slaat de motor totaal niet aan, pas als hij afgekoeld is doet hij het weer.

Bougies en -kabels zijn pas vernieuwd.


Wie herkent dit probleem en weet de oorzaak/oplossing?

Bij voorbaat dank.

Joop Sch

Geplaatst door Joop Sch (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

wheels01 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het lijkt erop dat je koelvloeistoftemperatuursensor verkeerde waardes afgeeft.

brunovanderjeught (0), 13 jaar geleden

Kan ook een probleem met de verdelerkap zijn

Joop Sch (0), 13 jaar geleden

wheels01, kan wel kloppen, ik heb elders daar ook iets van gelezen.
De motor betreft overigens type L501. Wat te doen om het sensorprobleem op te lossen en hoe?

Joop Sch (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat het idd de aansturende electronica in de vorm van sensoren vermoedelijk is geweest...

Alle stekkers die ik maar kon vinden losgehaald, en gereinigd en ingespoten met contactspray.

Daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan..... :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.