Citroën C5: Loopt koud eerst goed, daarna even op 3!

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo

Wij hebben het volgende probleem met een Citroen C5 2.0 16V

Deze motor loopt als hij een nacht heeft stil gestaan en het is koud, eerst goed, je hebt dan ook een verhoogd toerental, na een aantal seconden zakt het toerental en begint de motor op 3 cilinders te lopen. Wanneer de motor ook maar iets warm wordt is het probleem verdwenen en het je eigenlijk de hele dag geen last meer.

Er is door diverse dealers al aan gesleuteld en nu mogen wij het proberen.

Er is eerder al vervangen, bougies , bobine, gasklephuis compleet, egr klep, dunnere motorolie,

En door ons een andere temperatuur sensor, deze geeft met onze apperatuur een waarde in de data als de motor koud is +/- 25 Gr. wij dachten dat dit het probleem was, maar het heeft niets opgelost.

Recentelijk heeft de dealer nog de software geupdate.

Herkend iemand dit probleem?

Met vriendelijke groet
Pieter de Jager
De Jager Auto's

p.k.8330

Geplaatst door p.k.8330 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 13 jaar geleden

Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn deze motoren erg gevoelig voor vervuiling.. Is de motor al geflusht? Anders zou ikdit als eerste proberen. Heb er al diverse keren resultaat mee geboekt

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Is het probleem zodanig dat je er veel energie in wil stoppen?
Weet je dan welke cilinder er dan "uitvalt"? Compressie ok?
Is toevallig het mengsel op dat moment erg arm oid of heb je een misfire?

Oldenhage (0), 13 jaar geleden

hoe oud is de auto? en is probleem nog actueel?

p.k.8330 (0) PRO, 10 jaar geleden

beetje laat, maar probleem is opgelost.

Wij hebben er klepstoters van een ander type motor in gemonteerd op advies van de helpdesk, probleem is verholpen.

Jolitech (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste collega,
Heb een C5 2.0 16V binnen met exact het zelfde probleem.
Is door andere al veel aan gedaan en gecontroleerd ...ook door de lokale dealer..?
Ook de motor al geflusht etz....probleem blijft..
Bij koude motor loopt hij even ok ...dan "lijkt" hij op 3 cyl te lopen maar als je even de stekkers van de injectors stuk voor stuk loshaalt is de terugval eigenlijk op alle 4 hetzelfde. Geen foutcode's en alles al gecontroleerd..
Denk dus ook aan de klepstoters..
Kan u mij vertellen welk type er bij u in de C5 gemonteerd zijn..aangezien u het heeft over stoters van een ander type motor?
Hoor graag snel van u .....de klant is de auto en alle ellende al beu...
Mvg
Jolitech
Oudenbosch

p.k.8330 (0) PRO, 10 jaar geleden

beste Jolitech,
Probleem was in 2011, voor zover ik het mij kan herrineren hebben wij er klepstoters van een 1.8 ingezet.
Zijn de nokkenassen nog wel goed, en is dit een systeem met van die rolletjes? deze dan goed controleren op dubjes / vlakke stukjes in de rol, als hij dit heeft dan pompen de stotertjes op en heb je een klep die iets open staat.
Heb je al compressie gemeten?
Gr Pieter

Jolitech (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste ,
Ik heb de motor verder nog niet open geschroefd maar ga er morgen aan verder..zal wel uitdraaien op nieuwe stoters denk ik...
Ben net pas thuis en heb nog een ander leuk probleempje staan...dus lange dag geweest.
Heb een megane 1.6E (oud type) - (190.000 km) binnen met een apart iets..
Klant heeft de auto elders pas gekocht en 200 km kunnen rijden...daarna een hoop herrie..
Na controle heb ik gezien dat de tuimelaaras was losgelopen (door eerder elders prutswerk de bouten van de tuimelaaras dolgedraaid...)
Geen probleem denk je dan...andere kop erop en gaan weer (doe het al bijna 30 jaar).. dus niet.
Motor heeft geen oliedruk ?!
Moet zeggen dat ik dit eerder bij een renault motor niet eerder heb meegemaakt maar morgen de carterpan er maar onderuit en de oliepomp checken..
Leg het maar uit aan je klant...pff

Jolitech (0) PRO, 10 jaar geleden

De Renault loopt weer ....Van een blokje wat ik nog had liggen de oliepomp overgezet..
Wel effe prullen maar oke....De klant heeft geluk want hij loopt weer als een zonnetje.
Morgen verder met de C5....

Jolitech (0) PRO, 9 jaar geleden

Even melden:
De C5 loopt weer als nieuw.....uiteindelijk toch de klepstoters vervangen...uurtje of 4...ook de distributieriem uiteraard mee vervangen..
Loopt weer als nieuw..
Grt
Jolitech

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.