Suzuki Baleno: Baleno lekkage voorruit in zekeringkast??

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik zit met het volgende probleem met een Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX uit 1999.
Wanneer het wat langer regent begint de elektronica ontregeld te raken, de koplampen gaan bijvoorbeeld niet meer uit. Of de accu is helemaal leeg als je 's ochtends bij de auto aankomt, terwijl er vorige dag niks aan de hand was.

Nu heb ik al eens rondgekeken en blijkt dat dit een bekende lekkage is van de voorruit die in de zekeringkast terecht komt? http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Via een dealer ook eens bevestigd gekregen:
"zoals u zelf al heeft opgezocht op problemcar is dit de meest voorkomende storing bij Baleno`s
Bij de voorruit is er een mogelijkheid dat na verloop van tijd er lekkage optreedt.
Hierdoor komt er vocht via de a-stijlen binnen.
Er ontstaat dan vocht linksonder in je dashboard wat op/in de zekeringkast komt.
Hierdoor ontstaan er verbindingen op permanente stroomdraden en geschakelde stroomdraden."

Dit klopt ook wel, links en rechts onder is de voorruit aan de binnenkant vaak vochtig. Dan zitten daar echt druppeltjes.
Maar is er iemand goed bekend met dit probleem die redelijk precies aan kan geven waar de lekkage begint? En waar het dus ook dicht gemaakt moet worden?
Bedankt alvast!

Groeten,
Gerben

gebie84

Geplaatst door gebie84 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

johan 56 (0), 13 jaar geleden

De aansluiting met het dak is het meest kwetsbaar.
Ik heb de ruimte onder het rubber volgekit met rubberkit en heb geen last meer.
Even schilderstape strak achter het rubber plakken en dan de tuit onder het rubber doorhalen.
Gaat met lage temp. wel moeilijker dan in de zomer.
Groet,
Johan.

gebie84 (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord Johan.
Ben gister met de kitspuit in de weer geweest en nu maar hopen dat het niet meer voorkomt..
Het was misschien idd beter geweest in de zomer, dat 't rubber wat flexibeler was geweest.. Blijft nu eigenlijk wat meer open staan, maar ik ga er maar even vanuit dat de kit dit opvangt!

Groeten,
Gerben

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.