Citroën Jumpy: Wanneer is een dubbelmassa-vliegwiel stuk?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hey mannen,

hebben een Jumpy 3 staan die stationair veel lawaai maakt en als je de koppelingspedaal induwt, "klopt" deze en is er ook meer lawaai, meer aan de hand dan alleen een druklagertje :-)

Zou hier een probleem kunnen zijn met het dubbelmassa-vliegwiel? Of alleen de koppeling?

En hoe test je zo een vliegwiel als je de drukgroep gedemonteerd hebt? Ik weet dat de 2delen nogal beweeglijk zijn van mekaar, maar wanneer is hij echt om zeep?

En iemand dit al gedaan? Zouden we de versnellingsbak tussen het subframe en de carroserie kwijt kunnen om aan de koppeling te geraken, zoals bij Jumpy 1,2 en Evasion ging? Of best subframe eronderuit? Of motor eruit?

Groeten

Saxofreak

Geplaatst door Saxofreak (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumpy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Saxofreak (0) PRO, 13 jaar geleden

Vliegwiel was inderdaad naar de vaantjes. Vliegwiel vervangen zonder subframe te demonteren, gewoon versnellingsbak aan de kant geschoven.
Groeten

fns-service (0) PRO, 12 jaar geleden

Zou ik mogen vragen welk vliegwiel u onder jumpy hebt gestoken? Heb net de motor gedemonteerd en tot de constatatie gekomen dat de kit die ik gekocht heb (vol vliegwiel van valeo) niet past.

Mvg, Mario

Saxofreak (0) PRO, 10 jaar geleden

Tegenwoordig steken wij altijd terug vaste vliegwielen. Dubbelmassa-vliegwielen op bedrijfsvoertuigen... Begrijp de constructeurs niet, die autos's dienen voor te werken, niet voor het comfort

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.