Suzuki Vitara: startmotor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc

Hallo,
ik heb een probleem met een Suzuki Vitara met starten, zogauw als ik de sleutel vanuit contact doordraai dan hoor ik alleen "tik" onder dashboard in een relais.
Startmotor doet niets.
Verbind ik klem 15 met klem 30 op de startmotor, dan zie ik alleen maar wat lichte vonkjes.
Aan klem 15 meet ik 12,5 volt op het moment als de contactsleutel gedraait wordt naar de startstand.
Haal ik de startmotor eraf en monteer ik hem in de bankschroef, dan test ik hem met een aparte accu, dan werkt alles gewoon.
Dus zovlug als de startmotor weer gemonteerd zit en ik draai de sleutel van contact naar starten dan gebeurd weer niets, rarara.

John5659

Geplaatst door John5659 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

even 2 kabels kontroleren,ten eerste je accupolen goed zuiver maken en de accuklemmen goed vast zetten,als je spanning gaat vragen moeten deze goed schoon en goed vast zitten anders werkt het bij zware inspanning niet,dan nog niet goed??even een goede startkabel op min accu houden en andere op de startmotor,nog niet goed??dan goede startkabel op plus accu houden en andere kant op klein kabeltje op je startrelais (zit op je startmotor)of op de dikke rode draad op je startmotor dan moet hij draaien alleen slaat hij dan niet in.enne je accu is toch nog wel goed???hij kan zo 12 volt zijn en als ie moet werken terugvallen naar af.

John5659 (0), 13 jaar geleden

probleem opgelost, anker van startmotor was op een plaats ingebrand, zogauw als ik de startmotor teste in de bankschroef dan maakte koolborstel geen contact op sleepring van
anker. Ruilstarter gemonteerd en alles werkt nu zoals het hoort.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.