Renault Laguna: Raam bestuurder gaat niet meer open

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: dci 1.9 110

Ik heb sinds kort een probleem met het elektrisch raam aan de bestuurderskant.
Het raam was alm een tijdje heel erg langzaam en kraakte af en toe, precies of er ergens iets vastzat.
Enkele weken geleden was het raam naar beneden en ging het niet meer naar boven.
Het mechanisme op zich deed het nog wel als ik er zelf wat kracht mee opzette en het raam mee naar boven duwde.

Ik heb al eens geïnformeerd om een nieuw mechanisme te plaatsen maar de prijs hiervan was meerdere 100-en euro!
Kan ik hier zelf ook naar kijken en iets vervangen?

LievenV

Geplaatst door LievenV (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Ja dit mechanisme werkt met een staalkabel aandrijving. Deze staalkabel kan je vervangen door een kabel van een fiets als je een beetje handig bent.

Erik2804 (0), 13 jaar geleden

Haal bij de automaterialenhandel een nieuw mechanisme zonder motor dit kost ca. 125,-. Het inbouwen is niet erg moeilijk.

Alternatief:
kijk voor een rep.setje op ebay maar dit is wel erg arbeidsintensief
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.