Renault Scenic: Kleppen stellen 2.0 8V

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8V F3R

Ik wil de kleppen gaan stellen van mijn Scenic 2.0 Ik heb in andere topics gelezen dat dat moet gebeuren met stelplaatjes. Dus eerst speling opmeten en daarna, als het nodig is, andere plaatjes monteren om de speling op de goede maat te krijgen. Speling moet volgens mij 0,20 inlaat en 0.40 uitlaat zijn.

Nu lees ik veel over een draad via de bougie opening om de klep geopend te houden zodat het plaatje verwijderd kan worden. Ik heb ook foto`s gezien met speciaal gereedschap en zelfs met een zelf gemaakt blokje voor onder de nokkenas om de kom waar het plaatje in zit naar beneden te houden, deze hebben wel allemaal betrekking op een Volvo motor.

Nu is mijn vraag kan ik dit ook gebruiken voor een Renault 2.0 motor of komen bij deze motor de stoterkommen niet boven het randje uit want dan werkt het natuurlijk niet.

Gebruik de link hiernaast voor de foto's van de bovengenoemde hulpmiddelen. www.voordeelton.nl/renault/kleppen.htm

Als het niet toegepast kan worden kan misschien iemand even een sumiere beschrijving van de draad en de methode naar mij mailen.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

antonio

Geplaatst door antonio (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

weet niet welke volvo je hebt gezien
maar de motor die in de 400 serie lag is allemaal renault
heb zelf ook deze motor gehad maar dan in een 480

de grote vraag is of de plaatjes bovenopliggen of eronder
neem aan boven en dan zou je inderdaad met speciaal gereedschap de klep naar beneden kunnen duwen en dan de plaatje wijzigen

het slimste is om de kleppen te stellen bij vervangen van distributieriem omdat dan de nokkenas zonder veel kosten eruit kan gehaalt worden en kleppen gesteld worden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.