Peugeot 406: piepgeluid in motor ruimte niet toeren afhankelijk

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi 110pk

hallo,

ik zit met het volgende probleem:
met een draaiende motor hoor je na een paar minuten een hoog piepgeluid (is niet altijd even erg)
lijkt een beetje op het peiepen van de kachel.
Probleem blijft echter als je de ventilator helemaal stil zet gewoon bestaan.

van de week gestop om te luisteren. het blijkt onder de motorkap vandaan te komen.
Dynamo en poulies zijn een half jaar terug vervangen, en deze zouden toerenafhankelijk moeten piepen.
Ook is de airco compressor vervangen, het piepen doet hij daaran nog steeds.
Als is door een kuiltje rijdt of plotseling optrek of rem is het geluid ongeveer een a twee seconden weg.

heeft iemend ideeen wat het zou kunnen zijn?

groeten,
Jaap

roepy

Geplaatst door roepy (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

807 rijders (0), 13 jaar geleden

HAllo,

Het beste om een geluid te lokaliceren is een ronde (kopere) buis (van 1 cm doorsnede en 40 cm lang) te pakken en dan een kant aan je oor houden en met de anderkant te luisteren waar het geluid vandaan komt. Op deze manier heb ik al verschillende geluiden gelokaliceerd.

Veel luister plezier

807 rijders

roepy (0), 13 jaar geleden

ik ga het proberen!

bedankt voor de reactie.

roepy!

JHV (0), 13 jaar geleden

De pouli van de multiriem geeft wel eens problemen bij een HDI.
johan

roepy (0), 13 jaar geleden

tijdens onze vakantie 20 km geleden zijn multiriem poulie, dynamo, spanners en riem vervangen. Zouden die dan al weer slecht kunnen zijn?

De airco pomp is vorige week vervangen, die maakte ook veel lawaai.

ik zal de poulies nog eens nalopen met die koperen pijp, dan hoor ik misschien wel waar het geluid vandaan komt.

suggesties zeker nog welkom, het is echt een ... geluid.

bedankt,
Roepy

roepy (0), 9 jaar geleden

auto verkocht uiteindelijk!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum