Suzuki Swift: Suzuki Swift - Pieper (veiligheidsgordel-signaal) blijft piepen.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Sinds enige tijd blijft in de Swift de pieper het signaal geven dat de gordel niet vastzit.
Dat terwijl de gordel (natuurlijk) netjes gebruikt wordt.
De computer is uitgelezen en heeft geen storingen meer. Het garagebedrijf weet het eigenlijk ook niet meer.
Waarschijnlijk, zo suggereerden zij, zal het computertje uitgewisseld moeten worden.
Ben nog niet naar de officiële dealer geweest, omdat dat dat me veel geld gaat kosten.
En dat voor een piepertje...
Heeft iemand dit probleem al eens aan de hand gehad?

Groetuh, Niels

Nealz

Geplaatst door Nealz (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

volgens mij iriteert het je behoorlijk je stelt de vraag 3 keer , maar het zit waarschinlijk in de gordel houder (waar je de sluiting in klikt) kun je die niet open maken of de bedrading los maken en kortsluiten

Nealz (0), 13 jaar geleden

Van dat 3x posten, dat klopt. Sorry, mijn internetverbinding deed gek...
Maar je hebt wel gelijk, ik erger me kapot aan dat gepiep!
't Is nu zover dat ik aan het bekijken ben of ik de pieper kan overbruggen.
Maar ik kan eerst wel kijken of ik de gordelhouder open kan krijgen...

Hans4040 (300) PRO, 13 jaar geleden

Geen nood....de andere 2 topics zijn verwijdert.

mvg,
Moderator Problemcar.

Nealz (0), 13 jaar geleden

Ik heb de gordelhouder geprobeerd, geen resultaat. Klopt ook, want het lampje van de gordel (in het dashboard) gaat wel uit. Dat contact wordt dus wel gezien.
De garagehouder, waar ik de computer heb laten uitlezen, zei dat het waarschijnlijk in de BCM zit.
Wat zoeken op het internet en het blijkt dat zo'n unit 450 Euro gaat kosten... zonder montage-kosten.
Ik heb nu een risico genomen: De BCM eruitgehaald, opengemaakt en de pieper los gesoldeerd.
Ik weet dat het nu echt kapot zou kunnen zijn. Maar ja, ik heb nu ook zoiets van ik zie wel...
Ik heb het nog niet terug gezet, ben eerst nog meer info aan het zoeken.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetuh, Niels

Nealz (0), 13 jaar geleden

Zojuist de BCM teruggeplaatst op hoop van zegen, dus zonder de pieper.
Wat blijkt, het werkt allemaal gewoon. Lampjes in het dashboard werken naar behoren.
Zelfinspectie/controle van de auto zelf functioneert ook en - Jawel, hoor! - Het ding start gewoon.
Enige dat ontbreek is dat VERREKTE IRRITANTE GEPIEP! En ik ben daar blij mee.
Oké, er wordt geen waarschuwingssignaal gegeven voor wat dan ook dat de auto meent te moeten melden.
Maar daar kan ik heel goed mee leven. We letten er zelf wel op.

Maar al met al ook een aardige oplossing, het kost in ieder geval geen honderden Euro's.

LET WEL OP HET VOLGENDE ALS JE DIT ZELF OOK WIL DOEN. Ik heb eerst de spanning eraf gehaald; dit is een stekker met redelijk dikke draden (voelen steviger als de draden van de andere stekkers). Ik heb ook de 30A zekering eruit getrokken voordat ik de overige stekkers verwijderde. De BCM zelf, als ie los is van de zekeringhouder, moet voorzichtig behandeld en geopend worden. Ik heb de componenten op de printplaat niet aangeraakt (m.u.v. de pieper). Printplaat aan de zijkanten vasthouden en pieper lossolderen. Opletten bij het terugzetten dat de printplaat precies goed terug in de houder gaat en de BCM (het gehele doosje) goed op de steekstekkers in de zekeringshouder gaat. Daarna is het gewoon een kwestie van alle stekkers terugsteken. En klaar!

Groetuh, Niels.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.