BMW 3-Serie 1995: bmw 316 (e36) houd in en lamda waarde hoog dus arm mengsel (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-44989917 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl ATParts De Garage zoekt jou

#1 11 februari 2011 13:10

ronnie van der steen
Particulier
Echte naam: ronnie
Woonplaats: tilburg
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 31

bmw 316 (e36) houd in en lamda waarde hoog dus arm mengsel

BMW 3-Serie
Bouwjaar: 1995
Brandstof: benzine
Motor: 1800

Hallo ik heb een probleem.
En problemen zijn er om opgelost te worden.

Ik heb een bmw 316 en die houd in. Onder het constant rijden met deze auto begint hij te boken als ik dan een klein beetje meer gas geef houd hij in, als ik dan vervolgens het gaspedaal onderin trap pakt hij in ťťn keer op en trek hij verder normaal.
Het is ook wel eens dat hij dreigt af te slaan, dus als ik dan wat gas geef houd hij erg in dus geen brandstof meer en dan gas loslaten en hij pakt het weer op.

In de meetwaarde blokken geen afwijking op de lambda signaal na dan.

De storing is lamda spanning te hoog, meetwaardeblok 1.1 volt constant. Dus een te arm mengsel, al gecontroleerd op lekage in het inlaatspuitstuk,  geen lekage, lamda sensor vervangen, de slangen van de carterventielatie gecontroleerd, zijn ook goed.

Wat kan het nu zijn?
Mijn vermoeden gaat naar het egr klep. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik denk dat het egr aansturing klepje defect is waardoor hij dus valse lucht trekt!!!!!!!1

ik hoor het graag van jullie

Offline

 

#2 11 februari 2011 13:52

oldford
Professional
Echte naam: old ford
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 16787

Re: bmw 316 (e36) houd in en lamda waarde hoog dus arm mengsel

Er is een behoorlijk groot verschil tussen het Lambda getal op een 4 gas tester en het voltage van een lambda sensor.
Lambda getal van 1.1 is inderdaad arm, maar 1.1 Volt signaal van een Lambda sensor is Super Rijk!

Misschien een te hoge brandstofdruk? Of een defecte koelwater temperatuur sensor.
Of de lambdasonde dan wel de bedadring van de sonde is kapot.

Laatst bewerkt door oldford (11 februari 2011 15:30)

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

JLM Roetfilter reiniging Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl