Suzuki Baleno: klappen en schokken bij optrekken

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Geachte lezer

Sinds kort heb ik een probleem met mijn baleno.

Bij het optrekken van uit de eerste versnelling maakt de auto bizare geluiden dit gaat met heel veel gebonk en geschud.
het lijkt bijna als of je van uit stilstaand probeert weg te rijden in de 5e versnelling of zo.

Als de auto al een heel klein beetje rolt is er niks aan de hand het is echt van uit stil stand.
Met veel spelen met de koppeling en heel rustig op te trekken kan je weg rijden.
Als de auto een heel klein beetje rolt en je trapt de koppeling weer in en laat hem weer opkommen is er niks meer aan de hand.
ook heb je met koude motor nergens last van de het probleem begint pas na 10 min rijden.

voor de rest schakeld de auto in alle versnellingen prima ook de koppeling voelt goed en slip en stoot niet in andere versnellingen.

wie o wie heeft een idee waar ik moet zoeken

m.v.g simon

bosma_s

Geplaatst door bosma_s (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

johan 56 (0), 13 jaar geleden

Het kan zijn dat één van de drukveren van je koppeling het begeven heeft. Juist met wegrijden komt het heel kritisch dat de platen gelijkmatig tegen elkaar aanlopen. Met één defecte veer krijg je een'" happerig" effect omdat de ene kant meer grip krijgt dan de andere.

bosma_s (0), 13 jaar geleden

hallo

bedankt voor de reactie.
het zou kunnen snap alleen niet waarom het niet bij een koud motor maar pas na een 15 min rijden pas begint.
dit zou lijkt mij toch niks met koppeling / drukgroep te maken hebben
simon

bosma_s (0), 13 jaar geleden

nu heb ik vandaag de bougie kabels door gemeten en kwam op de volgende waarde uit
Met de meter om stand 200K meet ik op
1e cil 15.23
2e cil 10.23
3e cil 10.65
4e cil 8.00
helaas heb ik niet zoon mooie meter dus weet eigenlijk niet zo goed wat ik meet in de 200k stand en zijn de waardes goed of moeten de kabels vervangen worden?
hoor graag van jullie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.