Suzuki Alto: Onregelmatig stationair lopen, ook licht ploffen en afslaan

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine

Ik ben in het bezit van een Suzuki Alto uit 1991. Sinds kort loopt de motor onregelmatig tijdens het stationair draaien, bijv. bij een stoplicht. De uitlaat ploft ook in lichte mate en vervolgens slaat de motor af. Ik kan wel direct opnieuw starten (ik bedien de choke dan). De auto heeft een paar maanden geleden bij de dealer een grote beurt gehad.
Weet iemand het probleem hiervan ??

irenabuulbuul

Geplaatst door irenabuulbuul (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Alto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Highway (65) PRO, 13 jaar geleden

lijkt er op dat de onsteking niet helemaal goed staat. contcactpunten afstellen.

irenabuulbuul (0), 13 jaar geleden

Hallo Highway,

Bedankt voor je snelle reactie, ik zat hier zelf ook al aan te denken. In eerste instantie was ik op de carborateur een stelschroefje aan het zoeken om te kijken of ik het toerental bij het stationair draaien iets kon verhogen maar ik kon het (juiste) schroefje niet vinden. Zou dit ook nog een optie zijn?
Het onregelmatig lopen is alleen bij het stationair draaien, als de auto rijdt is er niets aan de hand.
Als het toch de contactpunten zijn dan zal ik hem weg moeten brengen want dit kan ik zelf niet, of is het heel eenvoudig?
Alvast bedankt voor je reactie.

Highway (65) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou beginnen met onsteking te controleren. Je kunt wel het toerental omhoog brengen maar ben je nog niet van het ploffen af. het toerentalafstelling loopt niet uit zichzelf terug en als je dat nu omhoog schroeft ben je dadelijk nog verder van huis.

irenabuulbuul (0), 13 jaar geleden

Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van auto's, hoe moet ik de ontsteking controleren (stappenplan) of voert het hier te ver om hierover uit te wijden ?

Highway (65) PRO, 13 jaar geleden

umh ja, als ik je hier iets vertel en je doet iets verkeerd dan loopt hij niet meer. Even langs de garage voor dat je de auto er naar toe moet slepen.

irenabuulbuul (0), 13 jaar geleden

Lijkt me een goed plan, eerst langs de garage. Ik laat het hier nog weten wat het probleem was en hoe het opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.