Volkswagen Golf II : ontsteking

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18 gti 8v

heb mn bougie kabels verkeerd op mn verdelerkap aangesloten!!! weet iemand de volgorde hij loopt onregelmatig

powerrr71

Geplaatst door powerrr71 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

onderhoud (0), 13 jaar geleden

[quote=powerrr71]heb mn bougie kabels verkeerd op mn verdelerkap aangesloten!!! weet iemand de volgorde hij loopt onregelmatig[/quote]
als ik het goed heb 1-3-4-2/

powerrr71 (0), 13 jaar geleden

maar wat is 1 waar begin je op de verdelerkap??? tek.?

Stanis (0), 13 jaar geleden

Onder je verdelerkap staat een streepje in je ontstekingshuis, zorg dat het streepje in je rotor gelijk is aan dit streepje.
De kant waar de rotor nu op wijst is de plek voor de kabel van cilinder 4 (versnellingsbak zijde).
Daarna met de klok mee cilinder 2, 1, 3.

gr. Stanis

powerrr71 (0), 13 jaar geleden

ik bedoel als ik voor de auto staat en ik begin links boven v verdeler kap ,welke is da dan want tis nu donker en kan al da andere oplossingen niet toepassen overigen duizend x bedanbkt v de oplossingen zo snel!!!

Stanis (0), 13 jaar geleden

Cilinder 3

powerrr71 (0), 13 jaar geleden

zo doet ie t ng niet als ik de verdelerkap erop zet zitte er twee klemmen op waar hij ermee vast zit een boven ( vanuit als je rvoor de auto staat) en een beneden daar zit tevens da nokje in je verdeler kap met de klok mee tellend daar vanuit is het toch 1-3-4-2

Stanis (0), 13 jaar geleden

Je moet eerst de motor in BDP zetten.
Dan kijk je onder de verdelerkap (verdelerkap moet er dus ff af), dan moeten de streepjes op je rotor en het ontstekingshuis in 1 lijn zitten.
Als je voor de auto staat wijst de rotor dus naar rechtsboven..de rotor wijst op dit moment naar cilinder 4 (op de verdelerkap)
Vanuit daar ga je beginnen met het steken van de bougiekabels.
Cilinder 4, 2, 1, 3

Stanis (0), 13 jaar geleden

Klinkt raar dat ie naar 4 wijst, maar ik heb exact hetzelfde meegemaakt met mijn eigen Golf 2 GTI 8v.
Ik was vanaf het punt rotor - ontstekingshuis begonnen met cilinder 1 en ik kreeg em niet aan de gang.
Oliedop eraf en naar de stand van de nokkenas gekeken (motor stond wel degelijk in BPD) en toen bleek dat er een klep van cilinder 1 was ingedrukt.
Daarna vanaf cilinder 4, vanaf punt rotor - ontstekingshuis, begonnen en met de juiste volgorde verder gegaan en toen startte ie wel.

powerrr71 (0), 13 jaar geleden

hij doet t thanxx man kenk morgen gelukkig gwn na mn werk

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

het is vrij simpel: haal de 1e bougie eruit draai de motor rond met de hand en voel wanneer er lucht uit de 1e cilinder wordt geperst zet deze zuiger nu boven in dit is compressie 1e cilinder, kijknu waar de rotor naar toe wijst dit cilinder 1 kijk als de je motor in de goede richting draait welke kant de rotor gaat inderdaad is de volgrde 1-3-4-2

Stanis (0), 13 jaar geleden

Zo kan het ook...weer wat geleerd!
Bedankt Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.