Daihatsu Applause: Groot verbruik motorolie

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste lezer,

Mijn auto verbruikt sinds kort veel motorolie. Ik dacht eerst dat hij olie lekte, want vond steeds druppels olie op de oprit. Bij de garage bleek de carter niet te lekken. De garage geeft nu aan dat de motor de olie nu zelf verbrand, vandaar het grote verbruik. Als dit zo is, wat kost het dan ongeveer om het te laten repareren. Of is de auto dit niet meer waard met 220.000 km op de teller? Wat gebeurd er trouwens als ik gewoon doorrij en zeer regelmatig olie bijvul?

Verder ben ik benieuwd of de garage dit kan concluderen uit het feit dat de carter niet lek is en dat de auto toch in een week tijd (ongeveer 500 km) verder 0.75 liter olie heeft verbruikt? De garagehouder heeft de auto verder niet meer gezien, maar telefonisch deze 'diagnose' gesteld. Zijn er nog andere problemen die kunnen leiden tot hoog olieverbruik?


Ik lees het graag.

Groeten,

Marleen

Annie1980

Geplaatst door Annie1980 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

als je het goed goed wilt repareren kost dit veel geld blijf er toch mee doorrijden je kunt een toevoeging in de olie doen die het olie verbruik verminderd ,altijd het proberen waard

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

zie je ook blauwe rook achter de wagen tijdens acceleren of tijdens normaal rijden?
Trek je peilstok en vuldop een los als motor draait, zit er veel druk achter?

Waarschijnlijk lekt er olie langs de zuigers naar boven en verbrandt het, dit kan zijn door te grote toleranties door slijtage aan zuigers en cilinderwanden of versleten olieschraapveren enz...

laat een lektest uitvoeren bij de garage.

Zolang je maar bijvult kun je nog wel even doorgaan natuurlijk zolang een beetje met beleid je motor behandeld.

frans.j (0), 13 jaar geleden

ben het met jonker eens
gewoon doorrijden, een dikkere olie, of dat goedje erbij
kleprubbers vervangen, kan ook

eventueel kan je een klein scheutje !!....ATF olie bij doen, schijnt het rubber wat te laten zwellen

maar ook bij korte ritten verbruik je ook

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.