Daihatsu Applause: slecht schakelen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Goedenavond,
Sinds korte tijd heb ik het probleem met mijn applause,
dat hij bij het schakelen van 1 naar 2 een tandenpoetsend geluid maakt.
Zo nu en dan komt dit ook bij 2 naar 3 (en weer terug) voor.
Double clutch geeft vaak goed resultaat, niet altijd (vreemdgenoeg??)
Stilstaand naar achteruit en naar zn 1 gaat regelmatig alleen wanneer eerst de koppeling volledig vrij omhoog geweest is.
3-4 en 4-5 hebben nergens last van.
Waneer ik bij schakelen de pook iets naar rechts duw, heb ik 4 van de 5 keer dit probleem niet.
Wanneer ik zeer traag schakel, en hem dus eigenlijk zelf zn versnelling wil laten pakken, heb ik dit probleem bijna altijd wel.
Bij een koude motor vaker dan bij een warme.
Nu denk ik zelf aan een synchromesh probleem, of zouden er meer opties zijn (hopelijk vriendelijker voor de portemonnee ;)) die dit probleem ook kunnen veroorzaken??
Vast bedankt voor de hulp,
groet,
Laurens

Laurensdew

Geplaatst door Laurensdew (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Applause? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

ik zou eerst goed controleren of de koppeling wel goed vrij komt omdat het in meerderte versnellingen problemen geeft en het me sterk lijkt dat deze gelijk stuk zijn gegaan.

groetjes jan.

Laurensdew (0), 13 jaar geleden

Beste Jan, Dank voor je snelle reactie!
weet je of dit bij deze auto eenvoudig zelf te controleren / stellen is?

gr
Laurens

Laurensdew (0), 13 jaar geleden

Zojuist even de koppelingskabel bijgesteld. wat is dat eenvoudig zeg!
Probleem is een stuk minder, bij zeer rustig schakelen zelfs over.
Bedankt voor je tip!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.