Volkswagen Golf V: LAWAAI( gerammel) BIJ HET OPTREKKEN ROND DE 2000 TOEREN

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI

Mijn Vriendin Heeft Een Golf 5 En Als Je Met De Wagen Vertrekt En Je Trekt Op Dan Hoor Je Een Gerammel Rond De 2000 Toeren. Enkel Als Je Rijd, Als Je Stationair Gas Geeft Dan Hoor Je Niets. Zou Het De Katalysator Kunnen Zijn? Kan Iemand Me Helpen ? Eens Je Er Begint Op Te Luisteren Is Het Irritant.
Alvast Bedankt Jurgen

JURGENDC

Geplaatst door JURGENDC (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dat kan inderdaad de kat zijn maar je begrijpt dat dit vanaf hier moeilijk is te beoordelen,als je tegen de kat slaat rammelt hij dan ook

JURGENDC (0), 13 jaar geleden

als ik stationair gas geef hoor ik niets , als ik gas geef begint er iets te rammelen , blazen. het is moeilijk te beschrijven.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dan kun je horen waar die rammelt

JURGENDC (0), 13 jaar geleden

als ik stil sta en gas geef hoor ik niets, het is enkel als ik rij en ik geef gas dan hoor je zo precies iets trillen , rammelen , blazen.
ik dacht eerst de kat maar dan zou ik het stationair ook moeten hebben he? of is het ergens een hitteschild dat op een bepaald toerental begint te rammelen. het is echt iets raar.

Grtz jurgen

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

De motor heeft nog wel het juiste vermogen?
Waar komt het geluid vandaan? Voor/achter/midden/onder enz.

Is het geluid hard genoeg om op te nemen en op Youtube te zetten zodat wij het ook kunnen horen?

JURGENDC (0), 13 jaar geleden

het geluid komt van aan de motor, en begint op een bepaald toerental ergens iets te trillen,rammelen. zo rond de 2500 toeren ongeveer,maar als je blijft in toeren gaan is het plots weg. als je stationair gas geeft hoor je niets. ik word daar zot van.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

De meest voorkomende resonantieplekken zijn:

De steun waar het brandstoffilter aan gemonteerd zit, deze krijgt wel eens speling en begint dan te resoneren.
Of de plastieke luchtfilteraanzuigingsbehuizing op voorfront, het plastiek resoneerd dan.
Maar meestal hoor je het dan ook wel een beetje tijdens stilstaan en gasgeven.
Luister eens heel goed, hoor je hetzelfde geluid niet in mindere mate tijdens stilstaan en dan gasgeven? Zoja dan moet je iemand anders even laten drukken op deze 2 onderdelen zodat ze niet meer kunnen resoneren.

Maar zoals ik al vroeg, is het geluid hard genoeg dat wij het kunnen horen als je het opneemt?

JURGENDC (0), 13 jaar geleden

nee, is niet gemakkelijk om op te nemen.
heb er nog eens goed mee gereden, stationair hoor je niets, maar als je in 3de versnelling rijd en dan duw je op je gas dan hoor je het zeer goed rammelen of blazen , trillen . is moeilijk te bepalen. zou het de katalysator kunnen zijn . hitteschild is het niet, staat goed vast. ik word er gek van.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Is lastig te zeggen vanachter de pc, zou kunnen dat het de katalysator is, maar dan hoor je vaak het binnenwerk rammelen als je er een tik tegen geeft.
En rammelen of blazen is een groot verschil, jammer dat je het niet kunt opnemen.
Heb je al dat andere geprobeert wat ik eerder zei?

JURGENDC (0), 13 jaar geleden

ja die steun van de mazoutfilter zit goed vast en die luchtinllaat dat was ook in orde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.