Renault Scenic: iets met de aandrijving

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi ik heb het volgende probleem.

Als ik de boct in ga hoor ik een bong geluid bij mijn linker voorwiel.
Als ik op de snelweg in ze 5 versneling zit en geeft gas hoor ik een fluitent geluid.(enkeld in ze 5 versneling)
Als ik achteruit rij en me koppeling in trap lijkt het wel of de auto remt vor uit geen last.

Wie kan mij helpen.

Armand

tavarm

Geplaatst door tavarm (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Bartuz (0), 13 jaar geleden

homokyneet kapot???

tavarm (0), 13 jaar geleden

Mischien even raar maar waar zit de homokyneet?

Bartuz (0), 13 jaar geleden

die zorgt er voor dat je aandrijving houd als je door de bochten rijd.
Er zit een hoes omheen en kogelgewrichten met vet erin (een kniestuk zegmaar)en als de homokyneet kapot is begint die rare geluiden te maken in de bochten.

Jacob1985 (0), 13 jaar geleden

Laat een goede diagnose stellen door uw garage, voordat je meer kapot hebt.
Misschien iets in de versnellingsbak, een fluitend geluid lijkt mij niet van de aandrijfassen te kunnen komen.

Heino4267 (205), 13 jaar geleden

Voor Tavarm:
Je kunt je homokineten zelf controleren: Je auto heeft twee aandrijfassen, eentje links voor en eentje rechts voor.
Homokineten zijn flexibele koppelingen (twee per as) en ze worden elk beschermd door een rubber hoes.
Als je het stuur helemaal naar links draait, kan je achter het wiel kijken en dan zie je op die aandrijfas twee rubber hoezen.
Als je (in ouwe kleding i.v.m. vuil) voorzichtig bent, kan je met je handen navoelen of de twee hoezen nog heel zijn. Als er een scheurtje in zit of er zit vet aan de buitenkant, is die hoes lek/gescheurd en moet je dat z.s.m. laten repareren vóórdat de flexibele koppeling zélf kapot gaat, dan moet je de hele as vernieuwen. En dat is duur.
Bekijk zo beide assen en alle vier de hoezen.
Als alle vier de hoezen nog heel zijn, is de kans dat het een homokineet is, erg klein.

Wat is de kilometerstand van je auto?

Twanp (0), 13 jaar geleden

Probeer ook eens als je boven aan het wiel trekt of dit beweegt, want fluitend (of gierend) geluid kan ook je wiellager zijn.
Als je wiel beweegt wat een beetje lijkt op loszitten dan denk ik eerder je wiellager, dit kan in bochten ook wel bonken door de speling.

Bartuz (0), 13 jaar geleden

dus het zou zo maar kunnen zijn dat je de stuurkogel , fuseekogel , wiellager en de homokyneet kapot hebt en misschien wel een veer gebroken...
Laat het maar eens nakijken bij je garage

tavarm (0), 13 jaar geleden

Hoi allemaal

Ik ben vandaag naar de Renault garage geweest.
1. Die zij dat de aandrijfas vervangen moest worden
2. De achter remcilinder waren miet goed meer.
3. De fluitend geluid komt uit de versnellingsbak (er zit één moer los of de lagers zijn stuk)
Weet iemand over welke moer die het heeft en waar deze zit?

Mvg.
Armand

tavarm (0), 9 jaar geleden

Nieuwe versnellingsbak gemonteerd en aandrijfstangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.