Suzuki Swift: Swift 1988

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine

ik heb een susuki swift 1988 automaatbak , drie deurs. hij heeft een 1,3 liter motor 4 cilinder
en een aisin carburateur

Nu heb ik een probleem met deze auto hij verbruikt ontzettend veel benzine 10 euro 35 kilometer mee gereden. Dit vind ik erg duur.

Nu vroeg ik me af waar kan het aan liggen dat de swift zoveel benzine verbruikt?

Weet iemand dit?

Mijn man denkt dat ie een grote beurt nodig is en dat de carberateur schoongemaakt moet worden.

Ik vroeg me af of er nog meer mogelijkheden zijn waardoor de swift zoveel benzine verbruikt.

Groet Linda en Jd

lmi308

Geplaatst door lmi308 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

nou ik ben het met je man ens erst een groete beurt en alles goed afstellen misschien staat de boel wel veel te rijk of de onsteking niet goed.
of het luchtfilter is sterk vervuild dus ik adviseer ook eerst een grote beurt.
en let wel als je kleine stukjes rijd dan lust hij meer benzine.

groetjes jan.

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Als dat zo is zou hij +/- 1 liter op 6 KM. gebruiken, maar ik vraag mij af hoe u dit gemeten heeft, want dat is wel erg veel.

Gr. Harry

lmi308 (0), 13 jaar geleden

door tien euro te tanken we hebben een soort van kilometer teller in zitten deze heb ik op 0 gezet en ik heb letterlijk de tank leeg gereden en had maar 35 kilometer gereden op tien euro

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

U moet de auto vol tanken en leeg rijden tot het lampje gaat branden en dat liefst een paar keer en de kilometerstand noteren en wat kost die liter brandstof (loodvrij 95 of 98) en dat soort zaken moet u opschrijven om een goede meting te doen en als u enkel in de stad rijd en nooit op de snel weg zal de auto ook aanzienlijk meer verbruiken.

En de auto rijd het best op 98 en het zuinigst.

Gr. Harry

lmi308 (0), 13 jaar geleden

uhm, er zit geen lampje in de swift die aan geeft dat je tank leeg is .
er is enkel de E die aan geeft dat er nog heel weinig inzit.

we hebben de tank leeg gereden en kwamen stil te staan.
vervolgens hebben we E10,- benzine getankt (6,10liter) en dit met de jerry in de tank gegoten.
echter na een 35 kilometer kwamen we weer stil te staan omdat die toch echt weer leeg was.

stonden toch even raar te kijken dat als je 1 op 10 rekend dat je toch een kleine 60 km moet kunnen halen.

Veel dank.

Groeten Linda en JD

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Graag gedaan.

Gr. Harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.