Daihatsu Valera: Stotterende Valera tijdens belasten

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

De Valera van mijn vader stotterd bij optrekken, en als de motor nog koud is, is het erger. Het probleem kan ondervangen worden door "met slippende koppeling te rijden" (dus motor meer op toeren brengen) Het lijkt er op of de ontsteking niet jofel staat, maar ik heb deze met de lamp afgesteld volgens fabrieksinstructies, ik denk dus aan een vacuümprobleempje, vermoedelijk een slangetje niet goed aangesloten, of switch niet fris meer. Ik ben dus op zoek naar een vacuümschema van deze auto (Valera,1995).
Het probleem is ontstaan nadat verleden jaar de kopppakking is vernieuwd, spruitstuk is er dus afgeweest. verder loopt de motor gezond. Wie kan mij aan een schema helpen?

tettjetwo

Geplaatst door tettjetwo (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Valera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Vutter1 (0) PRO, 13 jaar geleden

Een verkeerd aangesloten vacuumslangetje kan inderdaad de oorzaak zijn. Ook belangrijk is dat de klepspeling bij hete motor wordt nagesteld met de klepspeling welke op de infomatiesticker onder tegen de motorkap verfmeld is. Wat heel vaak voorkomt na een kopdemontage is "vergeten" het/de massadraadje(s) achter op de kop (aan bestuurdeszijde) weer met het m6/8 boutje vast te zetten.De bougiekabels kunnen ook deze ellende veroorzaken.Ze meten goed wat weerstand beteft maar zijn toch stuk en dit veroorzaakt inhouden bij optrekken.Rigoreus vervangen is de enige remedie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Valera of stel zelf een nieuwe vraag.