Seat Leon: accu leeg

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

ik doe dit voor een kennis. hij geeft geen verstand van comp.
hij heeft de accu vervangen en na 2 dagen is de accu leeg neemt 1.4 amp. hij heeft alle zekeringen er al uitgehad tegelijk en het blijft.
foutcode 01135 en 1134. kan dat een oorzaak zijn.? hij heeft de sensoren voor al gewisseld gehad. . een unit achter het dachbord kastje tikt en dan zie je de amp meter ook oplopen en weer zakken en weer na een tik stijgen, unit is ook al gewisseld geweest. hij is ten einde raad. het embleem van achterslot gaat ligt.
cv werkt prima. bij actuater test gaat de hoorn geen geluid maken wie weet raad voor hem.

126

Geplaatst door 126 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

is het gekomen na het vervangen van de accu daarvoor dus niet en voor de rest is er niet aan de auto gesleuteld of iets vervangen. en waarom zijn de sensoren gewisseld

126 (0) PRO, 13 jaar geleden

niet gekomen door accu wissel dat ik weet.
accu nadien wel gewisseld. niets aangesleuteld. een van de foutcodes slaat op de sensoren is mij verteld

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

maar het is toch zo dat alles is gezekerd dus als u de zekeringen er een voor een uit haalt de lekspanning weg moet zijn, denk ook aan hoofd zekeringen dan weet men waar men moet zoeken

126 (0) PRO, 13 jaar geleden

lees mijn bericht aub

Hans4040 (285) PRO, 13 jaar geleden

Ik mag aannemen dat Jan het bericht gelezen heeft, maar wat is er op tegen om gewoon antwoord te geven?

mvg,
Moderator Problemcar

126 (0) PRO, 13 jaar geleden

op zich is er niets mis mee.
maar door tijd gebrek zijn mijn berichtjes dan korter.
ik heb niet alleen de zekeringen er uit maar zelfs de relais.
en de amp blijft pendelen tussen 1,34 en 0.09 amp

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dan kan het ook de dynamo zijn!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

of startmotor

126 (0) PRO, 13 jaar geleden

het gaat via via.

helaas die hebben zij ook al losgekoppeld, daarom ook mijn vraag de vooral simpele dingen zoals aangegeven zijn al gedaan.

126 (0) PRO, 13 jaar geleden

even een update.
mijn kennis heeft gisteren of vanavond ontdekt dat het zit inde ruiten motor van het rechter portier.
althans er zit een soort box opgeschroefd aan de achterzijde van de bekleding.
weet iemand wat voor module dat is?
moet die ingelezen worden ?
gebeurt het meer dat daar iets aan mankeert?
als die is uitgeschakeld is de lekstroom weg.

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

dat werkt toch niet zo via via als u prof bent ga er heen en los het op ga eerst eens meten en als heteen module is zit deze ook gezekerd dus zie # 4, ik kap ermee succes

A Wouters (0) PRO, 13 jaar geleden

Deze zit echt wel afgezekerd. waarom wil je weten of deze ingelezen moet worden, ga eerst eens zoeken wat de oorzaak is van de lekstroom.
Als je alle zekeringen en relais er 1 voor 1 uittrekt moet het verbruik op een gegeven moment wegvallen. alle verbruikers zitten normaal afgezekerd!

Of gebruik een amperetang om het te meten.

126 (0) PRO, 13 jaar geleden

ben bij mijn kennis geweest en deze is zelf ook niet achterlijk maar inderdaad uit beide zekering kasten alles er uit en can blijft een signaal geven en wel zeer onregelmatig.
ik bedoel dus bij de r deur module die had hij al los liggen en weer aangesloten en het fenomeen stak de kop weer op.
er is geen aansturing van stroom te meten. volgens mij stuurt hij een fout can signaal naar de module achter het dashbord kastje
uitgelezen en een fout code in rechter portier elektronica sporadisch.
maar aansturen werkt goed en dan werkt alles wel.
er zit een parrot in en een fout code op navi en cd .( origineel af fabriek)
zou daar een link in kunnen zitten.
na fout codes wissen had hij gemerkt dat deze nu steeds weer terug komen.
fout code alarm op signaal hoorn en binnen sensoren deze klaxon had hij ondekt werken niet.
dus eerst maar een nieuwe modulle maar is dat compleet met ruit motor of los?
en dan herhaal ik de vraag moet deze ingelezen worden of kan het ook met een gebruikte module wie heeft er ervaring mee?

126 (0) PRO, 13 jaar geleden

het probleem is opgelost.
mijn collega cq kennis heeft na lang zoeken ondekt dat het in het stuur apperaat in de rechter voorportier zat.
deze word compleet met ruiten motor geleverd.
na onderzoek is gebleken dat er een logische poort open bleef staan en daardoor het canbus gebeuren in de stres schoot.
deze zorgde er voor dat het systeem bleef pendelen.
helaas is deze niet los tekoop het nummer komt niet voor inde bestelboeken wel een hoger of lager.
het blijkt onder prived label tevallen.
fout codes op alarm blijven.
maar derest is gelukkig opgelost.
met dank voor de tips
anders was het geheel tereparern voor ongeveer 12,50euro.
nu kost het aan materiaal187 euro netto ex.
wat hem ook opviel was dat de lpg pomp ook niet meer loopt op het moment van openen van het lv portier na de reparatie.
kennelijk heeft het toch met elkaar temaken( can) via de ecu?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.