Suzuki Grand Vitara: Suzuki 2.0 TDI (HDI) uitval tijdens rijden en in toerenbegrenzer

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

het probleem is dat de auto tijdens het rijden in noodloop valt. hij loopt max 2500tpm.
nu is hij uitgelezen en zijn de volgende codes eruit gekomen:

P0191 Rail press sens.
p1517 Immo
P0230 feul pump
p1112 nu is hij gisteren tijdens het rijden spontaan uitgevallen.

(auto op de vluchtstrook, in de P, contact af, sleutel eruit, ff wachten... en opnieuw starten in de D en weg rijden..)

wat zijn de meest voorkomende oorzaken van deze combinatie van codes?
waar moet ik beginnen/ of is het einde zoek?

Marc6913

Geplaatst door Marc6913 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Lijken mij 2 problemen. 1 met de immobilizer (misschien sleutel of communicatie immo met motor-ecu) en het 2e probleem is brandstofdruk.
P1112 - Fuel rail pressure (dus de hoge druk die niet goed is).
P0230 is volgens mij de lage druk (opvoer) pomp of relais, dus ik zou daar beginnen.

Marc6913 (0), 13 jaar geleden

oke,

ik ga eens even beginnen

de imobilizer kan zijn dat de sleutel een keer niet gepakt heeft.

ik zal het pompje even nakijken of hij pompt
het brandstoffilter is ook niet meer de schoonste deze zal ik ook meteen even vernieuwen.

Marc6913 (0), 13 jaar geleden

de oplossing tot nu toe was vrij simpel.

alleen het brandstoffilter zat "verstopt".

het schijnt zo te zijn dat er verschil zit in filters en filters.

ik heb nu een filter van mann. erin gezet.

na vervanging is het motormamagement lampje uit en hij loopt naar mijn weten goed.

even afwachten voor hoe lang...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.