Renault Laguna: electronica storingen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Beste mensen ,

Ik heb een laguna gekocht van 2001 .
Helaas vallen mij een paar dingen op .
*Airbag lampje brand (storing bestuurders airbag , eerste trap ?)
(toerenteller werkt niet ( na lange tijd rijden , gaat hij af en toe iets doen , eerst 500 , dan 1000 , 1500 rpm , bdp sensor vervangen , was een storing , niets verandert )
*rechter raam werkt niet ( dicht is oke , open niet , als ik extern spanning zet op de kabel , dan werkt het raam wel via de schakelaar)
*en het raarste : de instap verlichting .
als ik in stap en de auto start gaat de instap verlichting en plafonierre uit , vervolgens doe je een deur open , dan gaat de verlichting aan , en blijft branden , gaat niet weer uit .

Heeft iemand hiervoor een oplossing of schema's , zodat ik iets kan gaan doen ?
En weet iemand of dit al een start en go systeem is ? ik moet namelijk de knop ingedrukt houden tot hij loopt .
Is dit een defecte kaartlezer ? kan ik die ongestraft wisselen met een andere laguna of renault ?\

Allemaal alvast hartelijk dank voor de input .

hvdw1977

Geplaatst door hvdw1977 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Airbag: dit moet je uit laten lezen bij de dealer. De stekkerverbinding onder de voorstoelen zijn berucht (= doorsolderen bij afgekoppelde accu), maar voor hetzelfde geld is de airbagcomputer "afgegaan".....

Raam: draadbreuk in voorportier-draadboom of is de stekker in de auto bij dat portier (dus rechts van de voeten vóór de portierstijl) slecht?

Instapverlichting + vasthouden startknop: = defecte kaartlezer.
Dat kan je zelf repareren middels inlijmen van een stuk tie-rap. Elders op deze site (gebruik de zoek-fucnti of kijk even in de recente topics onder dit topic) staat een uitbouwhandleiding voro de kaartlezer + reparatiehandleiding met foto's.

hvdw1977 (0), 12 jaar geleden

bedankt voor de info .
Kaartlezer gerepareerd , werkt perfect .
Draadbreuk in de deurstijl gerepareerd , airbag is uitgeweeest , maar brand weer.

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Airbagcomputer uit laten lezen? Dan krijg je meer info over waar je het moet zoeken.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Tot betrekking airbag kan stekker los zijn op de stuurwielairbag of doorvoer stuurkolomschakelaars decfect.
Niets om zelf te doen advies naar de dealer.
Explosie gevaar als men niet weet wat te doen.

sgm (0), 12 jaar geleden

Airbag storing zit ook wel eens in de elektrische verbinding die via de rails van de stoel loopt. Een paar keer flink met de stoel heen en weer schuiven kan helpen.
Had dat zelf een paar keer nadat de auto naar de garage was geweest. Monteur was kleiner en na terugzetten stoel ging het lampje branden bij remmen of gasgeven. Want dan bewoog de stoel en maakte de airbag geen contact meer.

heijmans85 (0), 12 jaar geleden

bij de dealer kun je deze laten uitlezen en meestal is het dan opgelost heb zelf ook het probleem met het airbag lampje gehad.
ga zelf niet liggen klote aan de stekker.alshij knalt dan ben je verder van huis.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.