Suzuki Grand Vitara: Terugschakel probleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Als ik opschakel tot bv de vierde versnelling heb ik geen problemen ook niet als in de achteruit schakel.
Maar als ik van de vierde of derde versnelling terug schakel vooel de tandwielen in elkaar pakken dus heel voorzichtig doordrukken.
Bij een lage snelheid minder problemen.
De koppeling gaat met weinig weerstand naar beneden en de koppeling pakt goed op dus dacht ik dat de drukgroep goed is.
Ik heb de hoofd en hulpkoppeling vervangen door nieuwe te monteren en zie bij de koppelingshandel dat deze maximaal uitgedrukt wordt. Dit heeft niets geholpen. Moet de bak gereviseerd worden of is er nog een andere oplossing?

Groet Rob

dirksenrj

Geplaatst door dirksenrj (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

@tim (0), 13 jaar geleden

Als je met tussengas terug schakeld wat doet hij dan?
Slingerd de koppelings plaat niet.
Als je de koppelingsplaat ziet zitten en iemand trapt de koppeling in kan je de plaat dan goed
ronddraaien?
Als dit allemaal goed is begin ik toch aan de synchromessen te denken.
Maar wel sterk dat hij het 4-3 en 3-2 doet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.